A la Xarxa de Parcs Naturals disposem d’equipaments astronòmics que ens ofereixen visites, observacions, tallers, conferències, etc. per a totes les edats, i que ens acompanyen en la descoberta d'un univers d’experiències celestes.
Els espais naturals, allunyats de la contaminació lumínica de les ciutats, ens poden oferir fantàstiques experiències d’observació i comprensió d’aquest medi que ens envolta. També ens poden ensenyar les conseqüències d’aquesta contaminació, sovint menystinguda, que són moltes i poden arribar a ser greus.
Així, entre d’altres, la contaminació lumínica provoca malbaratament d’energia i emissió de gasos, afecta els ecosistemes nocturns i altera la vida dels animals, fet que provoca plagues. A més, dificulta el trànsit aeri i marítim i té un impacte en la nostra salut. També incideix en el treball dels astrònoms, perquè els impedeix observar el cel en les condicions adequades, i afecta les persones que volen observar les estrelles.
Una sessió idònia per conèixer el cel i els astres que pots veure aquesta mateixa nit i les següents. Perquè després continuïs practicant tu mateix. Com orientar-se en el cel, com reconèixer les principals constel·lacions, quins són els principals astres convidats de la temporada actual, com es mouen el cel i els astres principals.
29/12/2019
17:30
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Les llargues nits d'hivern són les més vistoses; el cel s’engalana amb les estrelles més brillants presidides per Sirius, el gos del caçador Orió. Veniu a descobrir-ho a l'interior del planetari.
21/12/2019
Tres sessions:16.45, 17.30 i 18.15 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers Carrer Palaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera 08402 Granollers
Comencen les nits d’hivern i dues estrelles molt brillants de la constel·lació d’Orió ens anuncien l’arribada d’aquesta estació. Juntes ens duran per una nit de fantàstiques històries mitològiques.
20/12/2019
21 h
Centre d'Informació del Parc Natural de Collserola Barcelona
Les llargues nits d'hivern són les més vistoses; el cel s’engalana amb les estrelles més brillants presidides per Sirius, el gos del caçador Orió. Veniu a descobrir-ho a l'interior del planetari.
14/12/2019
16.45 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers Carrer Palaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera 08402 Granollers
Quan comença realment l'any? La resposta està en els astres. Gaudirem d'una projecció a l'interior del planetari acompanyada d'una explicació d'un expert en la matèria.
Del 14/12/2019 fins al 21/12/2019
19 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers 08402 Granollers
Una sessió idònia per conèixer el cel i els astres que pots veure aquesta mateixa nit i les següents. Aprendràs a orientar-te en el cel, a reconèixer les principals constel·lacions, els principals astres convidats de la temporada actual i com es mouen pel cel...
01/12/2019
17.30 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat