A la Xarxa de Parcs Naturals disposem d’equipaments astronòmics que ens ofereixen visites, observacions, tallers, conferències, etc. per a totes les edats, i que ens acompanyen en la descoberta d'un univers d’experiències celestes.
Els espais naturals, allunyats de la contaminació lumínica de les ciutats, ens poden oferir fantàstiques experiències d’observació i comprensió d’aquest medi que ens envolta. També ens poden ensenyar les conseqüències d’aquesta contaminació, sovint menystinguda, que són moltes i poden arribar a ser greus.
Així, entre d’altres, la contaminació lumínica provoca malbaratament d’energia i emissió de gasos, afecta els ecosistemes nocturns i altera la vida dels animals, fet que provoca plagues. A més, dificulta el trànsit aeri i marítim i té un impacte en la nostra salut. També incideix en el treball dels astrònoms, perquè els impedeix observar el cel en les condicions adequades, i afecta les persones que volen observar les estrelles.
L'estiu s'apropa, i les bones temperatures ens conviden a sortir de nit i mirar cap al cel. Al nord, les Ósses estan condemnades a donar voltes a l'estrella Polar, l'única de tot el firmament que no es mou.
Del 18/05/2019 fins al 25/05/2019
16:4 5h
Museu de Ciències Naturals de Granollers ''La Tela'' Palaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera - 08402 Granollers Granollers
Festa, quina festa!, animació infantil a càrrec d’en Moi Aznar. Viu el Parc és una magnífica oportunitat per descobrir el Parc de la Serralada Litoral. Vine a gaudir del Parc!
Des de l’Observatori situarem els planetes a escala. Prendrem consciència de l’espai interplanetari i de com es veuen Sol i els planetes des de qualsevol altre. A raó d’un milió de quilòmetres a cada passa gaudirem del magnífic entorn natural del Garraf.
12/05/2019
10 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Us convidem a una sessió d'introducció al coneixement del cel, d'observació dels astres a ull nu i de planetes amb el telescopi, dins del programa Viu el parc!
Sessions d’iniciació a l’observació d’estels, constel·lacions i altres cossos celestes. En aquesta ocasió us parlarem d'Arcturus, la tercera estrella més brillant del cel nocturn.
10/05/2019
22 h
Centre d'Informació del Parc Natural de Collserola Barcelona
Sessions d’iniciació a l’observació d’estels, constel·lacions i altres cossos celestes. En aquesta ocasió, us parlarem d'Arcturus, la tercera estrella més brillant del cel nocturn.
03/05/2019
22 h
Centre d'Informació del Parc Natural de Collserola Barcelona
Collserola
S'estan mostrant 1 - 9 de 9 resultats.
Subscriu-te als nostres butlletins
Rep els nostres butlletins de Parcs, subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat