Visita a les escultures donades per la Fundació Fèlix Estrada al municipi, recorregut que permet conèixer una quarantena d’obres escultòriques representatives de la segona meitat del segle XX. Aquest itinerari, alhora, ens descobreix l’entorn natural i el passat pagès de Monistrol de Calders.
14/11/2020
11 h
Punt d’Informació de Monistrol de Calders Monistrol de Calders
Cap de setmana dedicat als bolets del Montseny amb sortides i tallers. Tot ben acompanyat de la cuina excel·lent i casolana de la Rosa, totalment basada en els bolets.
Del 14/11/2020 fins al 15/11/2020
9 h
Escola de Natura La Rectoria de Vallcàrquera Camí de Vallcàrquera s/n del Figaró Figaró-Montmany
Sortida de camp on explicarem la biologia i el reconeixement dels bolets, aprendrem els aspectes més importants que ha de conèixer un bon boletaire i el perquè de la gran repercussió social d’aquesta activitat.
- ACTIVITAT ANUL·LADA -Els ibers van fer l’única tintoreria/adoberia que es coneix del seu temps; els romans van aixecar una de les muralles més impressionants que es conserven; l’any 1000 Olèrdola era una gran ciutat medieval. Per què van venir tots a aquesta muntanya?
Matinal tardoral a Viladrau per descobrir i vivenciar la tardor. Una passejada familiar que us farà viure les castanyedes del Montseny de manera responsable, diferent i única, en el seu moment culminant. Ens aproparem per mitjà d’anècdotes, contes i llegendes a una cultura lligada a les castanyes i castanyers.
Diverses proves i jocs amagats pel poble de Castellet i el seu entorn us faran descobrir quines plantes, ocells i altres animals viuen al voltant del pantà i el Parc del Foix. Orienteu bé el mapa i les trobareu!
Farem un passeig espectacular entre arbres centenaris procedents d’arreu del món. La visita finalitzarà al Museu Etnològic del Montseny, on es podrà gaudir de l’audiovisual "Llegendes del Montseny".
Ens endinsarem per petits corriols entre els alzinars, esbrinarem per què és una de les valls més interessants des del punt de vista geològic, descobrirem la història de l’ocupació humana, passejarem a l’ombra dels arbres de ribera i resoldrem un misteri intrigant...
Una matinal tardoral a Viladrau. Collirem castanyes dins una explotació de castanyes i acabarem fent un tast de castanyes torrades allà mateix, amb una mica de vi dolç. Una proposta familiar motivadora que us farà viure les castanyedes del Montseny de manera responsable, diferent i única, en el seu moment culminant, la tardor.
La tardor és una de les estacions de l’any amb més colors. És per això que anirem a un dels indrets on podrem admirar-ne millor els canvis de to. Visitarem un petit reducte de roureda i coneixerem l’avenc de les Toixoneres.
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat