Equipaments

Navegació

Sant Llorenç-Obac

Els Parcs Naturals de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Exposició permanent itinerant, que actualment s'exposa a la Casanova de l'Obac, realitzada amb motiu del 30 aniversari del parc. La muntanya de Sant Llorenç del Munt no ha estat una muntanya de llarga tradició conservacionista, però la Generalitat republicana va incloure Sant Llorenç del Munt al Regional Planing de 1932, primera figura d'ordenació territorial que l'evolució històrica del país entroncà definitivament. Quasi 30 anys després, la Diputació de Barcelona va promoure l'aprovació de l'anomenat Pla provincial, i va incloure Sant Llorenç del Munt en el seu Catàleg Provincial de Parcs Naturals. Això fou el que va permetre aprovar al 1972 el Pla especial de Sant Llorenç del Munt. En aquesta exposició es descriuen aquests 30 anys d'aquell primer Pla especial. Les successives revisions impulsades per les administracions promotores els anys 1982 i 1998 no són més que altres propostes per ajustar el parc a la societat de cada moment, als paisatges que l'home ha anat construint i fent-se seus al llarg dels anys.

Horari : dissabtes, diumenges i festius de 10 a 15 h
Adreça postal:
Casanova de l'Obac
Ctra. de Terrassa a Rellinars, km 9,8
08222 Terrassa
Tel. 937 435 468 (dissabtes, diumenges i festius) | 937 855 461 (feiners)
A/e: p.santllorenc.obac@diba.cat

#language("interest")