La Tordera ha fet la plana fèrtil a cops d’inundació. Com es compatibilitza conreu amb torderada? És un bon moment per revisar la manera com utilitzem els recursos naturals i per repensar les nostres prioritats davant la crisi ambiental i climàtica que estem vivint.
17/04/2021
10 h
Desplaçament en vehicles particulars fins a les Ferreries (5 km). Les Ferreries – Can Pla de Munt – Molí d’en Puigverd – Les Ferreries Palafolls
Heu sentit mai com criden els ratpenats? Sabeu que els seus crits són ultrasònics? La passejada us permetrà escoltar els crits d’aquests desconeguts mamífers nocturns i conèixer les seves singulars característiques.
Al bosc de Collserola hi viuen petits mamífers que són difícils d’observar perquè es mouen quan es fa fosc. En aquest recorregut ens mourem pels hàbitats on poden viure i coneixeràs alguns rastres que ens poden ajudar a identificar-los i la problemàtica que pateixen.
17/04/2021
11 h. PLACES EXHAURIDES
Centre d'Informació del Parc Natural de Collserola Barcelona
La Guisla va néixer a Olèrdola l’any 1003. La seva picardia us ensenyarà els secrets antics de les plantes remeieres. Al final de l'activitat farem una manualitat que ens endurem de record.
11/04/2021
11h
Aula taller del Conjunt Monumental d'Olèrdola Rambla Castell d'Olèrdola, 0 Olèrdola
Davallarem per cordes a l'avenc per un pou de 25 metres i descobrirem la seva sala. Podrem gaudir del sllenci, de les formacions i amb una mica de sort algun ratpenat.
Passejada guiada en què veurem formacions geològiques d’origen fluvial, com ara les terrasses o els talussos de material sedimentari tou, erosionats per l’acció de l’aigua.
En aquesta excursió visitarem els jaciments prehistòric trobats al plans superiors de la banda nord del polié de Begues. En ells descobrirem els vestigis de l’activitat humana dels antics habitants del territori del massís de Garraf durant la prehistòria.
11/04/2021
10 h
Masia de Can Sadurní Pla de Can Sadurní, s/n Begues
Descoberta dels ocells que podem trobar a la serralada Litoral, tot fent una passejada on anirem aprenent els seus secrets i escoltarem els sons que fan. Activitat relacionada amb el monogràfic del dia anterior.
Dins les Jornades de Recreació Històrica, us convidem a conèixer els escenaris de la batalla de gener de 1714. Visitarem un campament de Miquelets i resseguirem la riera d’Arbúcies, fins al Molí de les Pipes. Tornarem a temps per assistir a la recreació del combat (2 km d’anada).
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy