Farem d’investigadors i observarem insectes en el seu medi natural. Coneixerem comportaments de la seva biologia i farem fotografies al seu medi. De la mà dels especialistes, veurem les tècniques d’estudi al camp. Cal portar calçat adequat, aigua, una llibreta i llapis.
Experimentem el bosc a través dels sentits. Endinsem-nos al bosc de les Torrenteres de Vidrà, classificat com un dels millors boscos terapèutics de la província de Girona.
D’antiga gravera a aiguamoll i exemple de la capacitat transformadora del medi de l’ésser humà, que en aquest cas, ves per on!, ha propiciat l’aparició d’un nou espai natural. Tot seguint el curs de la Tordera descobrirem aquesta interessant zona humida.
10/05/2020
9.00 h
Desplaçament en vehicles particulars fins a les Llobateres (4 km). Recorregut curt per descobrir la zona humida de les Llobateres i observar els ocells. Sant Celoni
Itinerari guiat per identificar les plantes que les àvies del Montseny feien servir per obtenir els remeis casolans, i que ens aproparan al seu món, tan diferent ja del nostre.
Diverses proves i jocs amagats pel poble de Castellet i el seu entorn us faran descobrir quines plantes, ocells i altres animals viuen al voltant del pantà i el Parc del Foix. Orienteu bé el mapa i les trobareu!
Descobrirem l’astronomia a través d’un projector estel·lar i els planetes com a protagonistes. També farem el nostre propi planisferi per localitzar les constel·lacions que podem observar des de qualsevol lloc.
Herbes remeieres i cultura popular arran d’aigua. Aquesta ruta vol ser un tast a la riera com a espai viscut, acostant els visitants als elements de la cultura popular, especialment els vinculats a les dones i, a través de la figura de la bruixa, al ric patrimoni etnobotànic de la riera.
Itinerari guiat per un dels racons més bonics del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. S’hi explicaran parts de la història i de la llegenda del bandolerisme al massís.
03/05/2020
11 h
Casa Nova de l'Obac B122 Ctra. de Terrassa a Rellinars, Km 10 Vacarisses
Recorrerem els boscos el Parc del Castell de Montesquiu a la cerca d’orquídies silvestres per conèixer en quins hàbitats les podem trobar i aprendre a identificar-les.
De la mà de la bruixa de la Pinta d'or, descobrirem els secrets del Parc, el seu paisatge, la vegetació i la fauna, i ens ensenyaran què hem de fer per protegir-lo i respectar-lo. No us la perdeu!
El meandre de la Tordera a Sant Cebrià de Fogars és màgic. Màgic pel comunidor edificat al costat de l’església, però també per la diversitat d’ocells que congrega el riu Tordera, l’aiguabarreig amb les rieres i la varietat d’hàbitats forestals i agrícoles de la zona.
26/04/2020
8 h
Recorregut ornitològic pels entorns de Fogars de la Selva Fogars de la Selva
La casa del Cavaller de Vidrà ens obre les portes per descobrir-ne els racons i els aspectes més rellevants de la seva arquitectura i de la seva dilatada història, des dels seus inicis al S.XIII fins al paper rellevant que va tenir durant les guerres dels Carlins.
Una passejada tranquil·la pels camins que envolten el Sant Martí del Brull. Descobrirem paisatges, construccions històriques i elements naturals, i compartirem els records d’algú que els ha vist canviar durant els darrers cinquanta anys.
El roure pènol és excepcional a prop de mar. De fet és excepcional a tot Catalunya, i a Tordera en tenim una petita mostra; una joia de bosc inundable amb un ambient frescal més propi de les planures centreeuropees que del litoral mediterrani. Malmès fa un parell d’anys, veurem com es recupera d’una tala no autoritzada que n’afectà greument la dinàmica natural.
25/04/2020
9.30 h
Estació – Estany de Cal Raba – Ca l’Argenté – Roureda de Tordera - Estació Tordera
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy