Iitinerari guiat pel tram urbà de la Riera d'Arbúcies per veure elements de la cultura popular i la vida quotidiana, en especial de les dones, vinculats amb l'aigua: llegendes, tradicions i el ric patrimoni etnobotànic.
27/05/2017
11 h
Museu Etnològic del Montseny i Passeig de la Riera Major, 6 Arbúcies
Diverses proves i jocs amagats pel poble de Castellet ens ajudaran a descobrir quines plantes i animals viuen en aquest entorn natural del Parc del Foix. Orienteu bé el mapa!
De la mà d’Albert Palou del Grup de Naturalistes d’Osona, recorrerem el bosc a la cerca de papallones per conèixer les espècies que podem trobar i aprendre a identificar-les.
Una passejada tranquil·la pels entorns del Centre d’Informació, per conèixer els valors del Parc de la mà d’un guia especialitzat. A càrrec dels Guies del Parc.
27/05/2017
A les 11 h
Centre d'Informació del parc de Collserola Barcelona
La fosca de la lluna nova permetrà endinsar-nos en la descoberta de mons llunyans, en el temps i l’espai. Ens posarem a la pell dels humans antics que van posar nom a les estrelles i les constel·lacions. Comprendrem la percepció que en tenim a partir de la teatralització dels moviments de l’univers, de la galàxia, del sistema solar i, sobretot, de la pròpia Terra. Cal dur llanterna.
27/05/2017
20 h
Museu de la Pagesia – Turó de Sant Corneli – Museu de la Pagesia Fogars de la Selva
La Jornada consta de dues activitats: Activitat 1: Petita excursió de descoberta de l'entorn del Pantà de Sau per treballar els rastres dels animals, reclams d'ocells i la fauna i la flora. Activitat 2: Parc d'aventura amb circuit entre arbres amb tirolines, ponts de mico i molt més (els usuaris han de mesurar com a mínim 110 cm).
27/05/2017
10 h
Can Mateu Casa de colònies Can Mateu Vilanova de Sau
Passejada per les vinyes de l'entorn del Parc d’Olèrdola per conèixer aspectes de la viticultura actual i de la història del vi. Acabarem al celler del Sindicat Agrícola de Moja, on degustarem una copa de vi.
27/05/2017
9.30 h
Parc d'Olèrdola Carrer del Sindicat, s/n Moja, Olèrdola
Itinerari inclusiu de la mà de dos actors i un educador ambiental que es fa al llarg de l'itinerari adaptat de la Casa Nova de l'Obac. Una proposta d'integració amb l'entorn usant els cinc sentits.
27/05/2017
12 h
Casanova de l'Obac B122 Ctra. de Terrassa a Rellinars, Km 10 Terrassa
La Fira té per objectiu bàsic preservar la centenària tradició (en el món de la terrissa del nostre municipi). També vol fomentar el treball artesanal de la terrissa i ceràmica i donar-lo a conèixer mitjançant una fira on conviuen perfectament la tradició i la innovació.
Del 27/05/2017 parc.activitat.fins 28/05/2017
10 h
Nucli antic de Sant Julià de Vilatorta Carrers del nucli antic de Sant Julià de Vilatorta Sant Julià
Una activitat, per la vall de Reixac, on observarem i identificarem alguns ocells d’aquests ecosistemes, des de prats de gramínies a brolles d’estepes, garrigues, màquies, pinedes, alzinars i rouredes.
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy