Litoral | Marina | Montnegre-Corredor Cursos i tallers | Diversos | Educació ambiental | Expos. temporals | Visites guiades
nov.

36a exposició de bolets del Maresme

hasta el 12/11/2021

Marta Comerma

Horario de inicio: 17 h

Lugar: Can Boet. Centre de Patrimoni Arqueològic i Natural. Centre de Documentació del Parc del Montnegre i el Corredor
C. de Pablo Iglesias, 83
08302 Mataró

Organizadores: Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró i Delegació de la Serralada Litoral Central (ICHN)

A/e: cultura@ajmataro.cat

Público al que va dirigida la actividad: General

Acceso: gratuito

Descripció:

Tradicional mostra representativa de la diversitat de bolets al Maresme, a partir dels exemplars que els col·laboradors i voluntaris collin a la sortida del dissabte dia 6 de novembre al matí. Els exemplars es classificaran amb el nom comú i el nom científic, tant si són comestibles com altres que no tenen interès culinari i també aquells que són tòxics. Diversos plafons explicatius donaran a conèixer les principals característiques d'aquests singulars organismes.
L’exposició es ve organitzant per la Direcció de Cultura de l'Ajuntament de Mataró i la Delegació de la Serralada Litoral Central (ICHN) des de l’any 1979 (1a edició). Al llarg d’aquests més de 40 anys de recorregut, l’exposició s’ha adaptat a diversos espais expositius (Museu de Mataró - Can Serra, Casal de Joventut, Espai F, carpa a la Plaça de l’Ajuntament) i aquest any la que serà la seva 36a edició es podrà visitar del 6 al 12 de novembre al Centre de patrimoni arqueològic i natural (Can Boet).
El programa entorn l’exposició inclou una sortida per anar a buscar bolets (6 nov.), l’exposició (del 6 al 12 de nov.), visites guiades les tardes del dissabte i el diumenge, un espectable de contes (7 de nov.), una activitat familiar (28 de nov.) i tallers per les escoles. Consulteu els detalls a: www.culturamataro.cat/mostra-bolets
Catalunya ha viscut un estiu eixut i això dificulta la sortida de bolets arreu. En alguns indrets del Pirineu fa setmanes que s’estan collint bolets, sobretot allà on ha plogut de forma més regular durant l’estiu. Però la sequera està sent molt important (excepcional) a la Serralada Litoral, pel que de moment les condicions són poc favorables pels bolets. Malgrat això, s’espera poder recollir un bon nombre, doncs els pitjors anys de l’exposició s’ha arribat a mostrar al voltant de 60 espècies diferents. Enfront les 120 espècies en anys favorables.

Requisitos actividad:

Cal reservar entrada per visitar la mostra o participar d'alguna de les activitats a recintes.cat/mataro
Aquesta activitat està subjecta a les restriccions generals de seguretat vigents per la Covid-19. És imprescindible la inscripció prèvia, l’ús de mascareta durant l’activitat i el manteniment de la distància de seguretat.

Más información: https://www.culturamataro.cat/mostra-bolets-21

Categorías: Litoral, Marina, Montnegre-Corredor, Cursos i tallers, Diversos, Educació ambiental, Expos. temporals, Visites guiades,

Recursos.

EntradesEntrades