Xarxa de Parcs Naturals Jornades tècniques

Organitzadors: Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals

Telèfon: 934 022 614

A/e: ot.prevencioif@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: Científic/estudiós

Accés: gratuït

Descripció:

Bona part de les masses forestals del Maresme actualment es troben afectades, entre altres factors biòtics, per la presència de l'escarabat perforador Tomicus destruens que afecta principalment al pi pinyer (Pinus pinea) i el qual, en arbres que han estat sotmesos a condicions d'estrès, com el cas de la sequera dels darrers anys, comporta la mortalitat d'un nombre important d'individus.

La Diputació de Barcelona, en suport a les associacions de propietaris forestals, ha encarregat a l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya un estudi per observar els canvis en els boscos del Maresme i l'abast de l'afectació d'aquests factors biòtics i abiòtics.

Per altra banda, el CREAF presenta els resultats del seguiment de l'estat dels boscos del Maresme a través del projecte DeBoscat en funcionament des de l'any 2010.

Programa:

9:30 - 9:45 h Benvinguda i presentació  - Josep Calderer i Palau, Diputat adjunt de l'Àrea d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona.

9:45 - 10:15 h Presentació de l'estudi Decaïment dels boscos del Maresme a partir d'imatges Sentinel-2 - Anna Tardà, Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya

10:15 - 10:45 h DeBoscat: xarxa de seguiment de l'estat dels boscos de Catalunya - Mireia Banqué, Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF).

10:45 -11:15 h Pausa cafè

11:15 - 11:45 h Tractaments silvícoles a la comarca del Maresme - Núria Ruiz i Ramon Riera, Enginyers Forestals de l'Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona.

11:45 h - Taula rodona

Requisits activitat:

Jornada adreçada a:

-  Responsables, tècnics i demés personal dels ens locals

-  Associacions de propietaris forestals i altres propietaris forestals

Cal inscripció prèvia enviant un correu electrònic a: ot.prevencioif@diba.cat amb les següents dades: nom i cognoms, entitat, telèfon i correu electrònic.

Categories: Xarxa de Parcs Naturals, Jornades tècniques, Prevenció incendis, general,