Guilleries-Savassona Festivals i espectacles | Concerts

Organitzadors: Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta

Telèfon: 938 122 179

A/e: sjv.visita@vilatorta.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

El diumenge 8 d'abril es farà el 41è Aplec Caramellaire de Sant Julià de Vilatorta, amb la participació de: Coral L’Alzinar, de Masquefa, Societat Coral el Penedès, de Vilafranca del Penedès, Societat Coral Intimitat, de Gelida, Caramelles de Begues, de Begues, Coral Solstici, de Perpinyà, Coral Cants i Rialles i Caramelles del Roser de Sant Julià de Vilatorta.

Una plaça Major engalanada especialment per a l’ocasió acollirà l’acte central del 41è Aplec Caramellaire en el qual hi participaran set colles d’arreu del país i de la Catalunya Nord, amb un repertori molt ampli i variat de caramelles. S’interpretaran peces com ara “A Montserrat”, “La dansa de Castellterçol”, “Cant del poble”, “Un cant festiu” i “Tossa bonica”, entre d’altres. Des de l’any 2016 l’Aplec Caramellaire de Sant Julià de Vilatorta compta amb l’especial col•laboració i implicació de la Federació de Cors de Clavé i del seu president, Josep Cruells i a la junta de l’entitat, que facilita el contacte i les gestions amb les corals. Al ser un aplec en el qual es conviden expressament unes colles concretes, l’Ajuntament els ofereix l’esmorzar i el dinar, que és gratuït pels cantaires i a preu de cost pels acompanyants. També se’ls abona el 50% de l’import del desplaçament, si és en autocar.

La joia de la Pasqua de resurrecció, la primavera, el galanteig, les flors, els ocells, el despertar de la natura... són temes recurrents en moltes composicions de caramelles. D’aquest elements, enguany s’ha escollit unes caderneres com a imatge de l’aplec. A més de ser reproduït en els cartells, la portada del llibret i en els plats de ceràmica commemoratius, aquest leitmotiv també serà present a la plaça Major com a espai escènic de la trobada.

Programa del 41è Aplec Caramellaire

• De 9 a10 matí: Arribada de les colles a la plaça de l’Ajuntament
(xocolatada, coca i vi dolç per a tothom)
• A 2/4 d’11 matí: Tomb caramellaire pels carrers del nucli antic