Guilleries-Savassona Fires i festes

Organitzadors: Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta

Telèfon: 938 122 179 / 618 739 475

A/e: godayolsr@vilatorta.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

La 8a Fira de ceràmica i terrissa "El Tupí",es celebrarà els propers 21 i 22 de maig de 2016, a Sant Julià de Vilatorta. Sant Julià de Vilatorta es troba a uns sis quilòmetres de Vic la capital de la comarca d'Osona. La principal via que porta a Sant Julià és la carretera BV-5201 que enllaça amb l'Eix transversal (sortida 187) a només dos quilòmetres del poble. A Vic hi ha estació de tren i autobús fins a Sant Julià de Vilatorta.
Es tracta d'una fira monogràfica i emblemàtica que ja des del seu naixement ha procurat seguir criteris d'especialització i compenetració amb el món de l'artesania. És la més popular i significativa que celebra el nostre municipi i tot el poble s'hi involucra i hi participa, fins i tot els nostres restauradors, que amb el "Mos del Tupí" aporten una nota gastronòmica que converteix Sant Julià de Vilatorta en el destí del bon gust.

L'actor i humorista Pep Plaza serà el president d'honor de la Fira i protagonitzarà la Tupinada. Enguany la Fira viurà un moment molt emotiu amb la inauguració d'un monument als terrissers catalans, obra de l'escultora Marta Solsona. El projecte Innovació + Tradició tornarà a presentar noves formes ceràmiques que connecten amb la societat actual. Com cada any, els carrers del poble s'ompliran de parades i expositors dedicats a la terrissa i a la ceràmica i també de productes gastronòmics amb el Mos del Tupí i el concurs de cuina vilatortina de cassola.

En aquesta edició també es podrà participar al 25è concurs de pintura ràpida, als tallers infantils, el taller de rakú, gaudir de les demostracions al torn, de l'espectacle infantil, de rutes guiades o de les conferències i projeccions.

Més informació: http://turismesantjulia.com/8a-fira-de-ceramica-i-terrissa-el-tupi/

Categories: Guilleries-Savassona, Fires i festes, general,