Guilleries-Savassona Diversos | Educació ambiental

Organitzadors: Ajuntament de Sant Hilari Sacalm

Telèfon: 932 868 101

A/e: ajuntament@santhilari.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

El divendres 8 d’octubre, a les 18 h, a la Sala Noble de l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm (Edifici La Cooperativa, Plaça del Doctor Robert, Sant Hilari Sacalm), tindrà lloc la presentació del llibre “La comunitat de Carnívors de les Guilleries”, primer volum de la col·lecció Guilleries: Aigua i Territori, publicat per la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar conjuntament amb EUMO editorial. L’acte s’emmarca en la celebració del “Moment Guilleries”.
Aquest llibre recull els resultats de la investigació becada amb el Premi de Recerca Guilleries 2019, en el que hi ha col·labora el Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries i Savassona. Es pot descarregar gratuïtament, en format pdf, des de la pàgina de publicacions del web de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar (https://www.catedraaigua.cat/publicacions).
Els autors –Marc Vilella, Xavier Soler i Ferran Sayol–, acompanyats de representants dels vicerectorats de Territori i Compromís Social de la UdG i de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC, hi presentaran l’estudi més exhaustiu fet fins ara sobre els mesocarnívors (mamífers carnívors de mida mitjana) dels espais d’interès natural de les Guilleries i de Savassona. Aquesta és una regió molt interessant des del punt de vista de la biodiversitat, ja que afavoreix la connectivitat entre el Prepirineu, la serralada Transversal i el Montseny. Basant-se en la tècnica del fototrampeig, l’equip d’investigadors ha determinat la presència, distribució i abundància de carnívors com la guilla, el gat fer o la mostela, entre d’altres, així com els usos que aquests fan de l`hàbitat i els seus patrons d’activitat.
El Premi de Recerca Guilleries es concedeix cada any a investigadors/es que, a títol individual o col·lectiu, presenti/n el millor projecte de recerca sobre el patrimoni natural de les Guilleries, relacionat amb l’aigua, el territori o la biodiversitat. És finançat per la Universitat de Girona, la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm. A més, compta amb la col·laboració de l’Espai Natural Guilleries-Savassona.

Més informació: https://grupfelis-ichn.iec.cat/

Categories: Guilleries-Savassona, Diversos, Educació ambiental,