Montnegre-Corredor Act. esportives

Organitzadors: Escola de Natura del Corredor - Xarxa de Parcs Naturals

Telèfon: 937 955 405

A/e: enc@pangea.org

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

BiciCívic: Jornades participatives sobre la convivència de la bicicleta al Parc.

Passejada conscient i debat tècnic.
Programa d’educació ambiental del Parc del Montnegre i el Corredor – 2021.

Activitat en bicicleta: Can Bosc (Dosrius), 30 d’octubre o Hortsavinyà (Tordera), 13 de novembre ·∙ Debat tècnic: 18 de novembre (presencial o virtual, en funció de situació Covid19)

Presentació

La situació del Parc del Montnegre i el Corredor, enmig d’àrees molt poblades com el Maresme, el Vallès Oriental i la Selva, fa que sigui un espai natural amb molta freqüentació i amb un nombre elevat d’activitats de lleure.

El repte és gran: aconseguir l’ús sostenible de l’espai natural sense comprometre la funcionalitat del sòl i la biodiversitat, i alhora permetre als ciutadans el contacte amb la natura, ja sigui mitjançant activitats lúdiques o educatives. A més a més, s’ha de garantir la seguretat de tots els usuaris, caminaires i ciclistes, tenint en compte les situacions de risc per a les persones.

És per aquest motiu que, des del Parc del Montnegre i el Corredor volem convidar-vos a les Jornades sobre la convivència de la bicicleta al Parc. La vostra experiència i opinió de ben segur són rellevants.

Volem cercar complicitats entre els diferents sectors implicats, per el que caldrà exposar i recollir informacions, opinions i propostes de científics, tècnics, ciclistes, altres usuaris i propietaris. El debat compartit sobre impactes i vulnerabilitats cercarà la compatibilitat de les activitats en bicicleta amb els sistemes naturals al Parc.

Aquestes jornades incorporen una sortida en bicicleta i, uns dies després, un debat tècnic.

Organització de la sortida en bicicleta

La passejada en bicicleta pel Parc serà guiada per un expert en el medi natural, a ritme lent i atenta al que va succeint. L’objectiu és doble, per una banda permetre copsar el territori amb uns altres ulls per descobrir indrets i valors naturals. I per l’altra banda avaluar els impactes potencials de determinades conductes sobre el medi i els altres usuaris.

Després de la ruta en bicicleta, es durà a terme una breu tertúlia entre els participants per tal d’extreure’n conclusions sobre descobertes, impactes i vulnerabilitats i fer un recull de propostes i bones pràctiques.

Se’n faran dues edicions, a escollir-ne una: (1) dissabte 30 d’octubre sortida per la muntanya del Corredor (amb inici des de Can Bosc, municipi de Dosrius) i (2) dissabte 13 de novembre sortida pel Montnegre (amb inici a Hortsavinyà, municipi de Tordera).
Hom pot participar a una o l’altra, segons la conveniència o proximitat de cadascú.

Organització del debat tècnic

Debat obert, a partir de diferents aportacions expertes, en relació als impactes sobre el medi derivades de la circulació de bicicletes, sobretot en els corriols en gran pendent. Obert a ciclistes, tècnics del Parc i locals, experts en el sòl i ecòlegs, propietaris dels terrenys, grups excursionistes, grups de BTT i a altres col·∙lectius implicats.
Data: 18 de novembre, de 19 a 20:30h, en format telemàtic virtual via Zoom.

Requisits activitat:

Cal inscripció prèvia.
Informació i inscripcions al telèfon 937 955 405 o e-mail enc@pangea.org, de l’Escola de Natura del Corredor.

Categories: Montnegre-Corredor, Act. esportives,