Litoral Conferències
de juny
2024

Conferència: El Sindicat de Remença, la història d'un llibre de 1448 patrimoni de la humanitat

Ajuntament i Diputació de Girona

Horari d'inici: 18.30 h

Lloc: Aula d'estudi de la Biblioteca

La Roca del Vallès

Organitzadors: Viu el parc

Telèfon: 635 016 790 (feiners, de 9.30 h a 18 h)

A/e: viuelparc@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

Som afortunats perquè els catalans podem parlar de drets i llibertats des de l'Alta Edat Mitjana. Un cas exemplar en la defensa d'aquests drets fou el Sindicat de Remença al s. XV. Un llibre excepcional de l'any 1448 n'és testimoni. Avui encara en podem aprendre molt d'aquest llibre i del que significa. Fins i tot la UNESCO la declarat Patrimoni de la Humanitat.
En Víctor Cucurull, historiador, ens explicarà qui eren els pagesos de remença, el seu conflicte amb els senyors, les causes, els protagonistes dels fets i el seu context. Tot plegat, en un moment cabdal de la gènesi de la modernitat a Europa. Així, per exemple, sabem que malgrat els homes fossin els caps de família reconeguts per llei, en època medieval no era estrany trobar dones al capdavant de masos i de senyorius.

Categories: Litoral, Viu el parc, Conferències,