Montnegre-Corredor
La Natura: objecte d'ús o subjecte de drets?
04/06/2026
de 19 a 21 h
Accés: gratuït
Tordera
Organitzadors: ORIGO Natura S.C.
648 786 894

© ORIGO Natura
Projecció del documental "Els drets de la natura. Un moviment global", i tot seguit tertúlia + piscolabis.
El documental explora el moviment internacional que proposa un canvi profund en la manera com les societats es relacionen amb el medi natural: reconèixer la natura no només com un recurs a gestionar, sinó com un subjecte amb drets propis.
A través de diferents experiències i testimonis d’activistes, juristes, científics i comunitats locals, el film mostra com aquesta idea s’està incorporant progressivament en marcs legals i iniciatives socials arreu del món. El documental presenta casos pioners, com el d’Equador, que va incloure els drets de la natura a la seva constitució, i reflexiona sobre les implicacions ètiques, jurídiques i socials d’aquest nou paradigma.
La pel·lícula convida a repensar la relació entre les societats humanes i els ecosistemes dels quals depenem, i obre el debat sobre com construir formes de convivència més respectuoses i equilibrades amb la natura.
En aquest context, ORIGO Natura, obre les portes de Can Pica a totes aquelles persones que tenen algun tipus de vincle o interacció amb l'entorn d'Hortsavinyà (Parc del Montnegre i el Corredor) per compartir un vespre de conversa i reflexió entorn a aquesta temàtica, des d'una perspectiva local.
Programa:
18:30 Arribada
19:00 Projecció documental ''Els drets de la natura. Un moviment global''
20:00 Tertúlia dinamitzada per ORIGO Natura + piscolabis per gentilesa de Can Pica
