Montseny Act. gastronòmiques | Concursos

6a edició del Concurs de receptes de la Reserva de la Biosfera a Viladrau

Imatge del concurs

Horari d'inici: 12 h

Lloc: Espai Montseny de Viladrau (en el marc de La Fira de la Castanya)
Carrer del Migdia, 1
Viladrau

Organitzadors: Ajuntament de Viladrau i Reserva de la Biosfera del Montseny

Telèfon: 938 848 035

A/e: espaimontseny@viladrau.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

El Concurs de Receptes de la Biosfera del Montseny, que organitza la Reserva de la Biosfera del Montseny conjuntament amb el ajuntaments participants, vol contribuir al desenvolupament sostenible a través de la protecció i la promoció del patrimoni natural i del patrimoni cultural immaterial. Així, totes les receptes que reflecteixin la cuina tradicional i promoguin el desenvolupament sostenible s’inclouran en l’inventari del patrimoni cultural immaterial del Montseny.

Pot participar-hi qualsevol persona que resideixi dins del territori de la Reserva de la Biosfera del Montseny i la participació serà individual. Els menors de 18 anys hauran de presentar una autorització. Es poden presentar tantes receptes com es vulgui a qualsevol de les quatre categories establertes: primers, segons, postres i begudes.

Es valoraran les receptes en funció de com reflecteixin la cuina tradicional, el caràcter del Montseny i els valors del desenvolupament sostenible. Concretament, es valorarà si els ingredients contribueixen a la sostenibilitat, si els productes principals es produeixen dins de la Reserva de la Biosfera del Montseny i provenen (si escau) de varietats autòctones. També es tindrà en compte si el plat o la beguda estan relacionats amb elements del patrimoni cultural immaterial, amb costums populars o amb tradicions, i si els ingredients utilitzats i les proporcions són adients.

Requisits activitat:

Per participar en el concurs en la modalitat presencial, cal inscriure's a l'Ajuntament per correu electrònic a l'adreça espaimontseny@viladrau.cat o trucant al 93 884 80 35, abans del dia 21 d’octubre de 2022. La persona participant ha de preparar a casa un plat o beguda casolà i fet principalment amb productes del Montseny i portar-lo a: Espai Montseny de Viladrau, el 23 d’octubre de 2022 a les 12h del migdia.

De cada plat o beguda s'ha de portar una quantitat mínima equivalent a 4 racions. Tots els plats seran valorats pel jurat.

Més informació: https://www.viladrau.cat/ca/agenda/6a-edicio-del-concurs-de-receptes-de-la-rb-montseny-2022

Categories: Montseny, Act. gastronòmiques, Concursos,