Montseny Educació ambiental | Expos. temporals

fins al 15/08/2018

Horari d'inici: 10 h

Horari complet:
10 a 16 h. Els dimarts l'horari és reduït, de 10 a 13 h, i els dimecres l'espai romandrà tancat.

Lloc: Centre d'Informació de la Rectoria del Brull
Plaça de l'Ajuntament, s/n
El Brull

Organitzadors: Diputació de Barcelona

Telèfon: 938 840 692

A/e: lifetrito@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

El tritó del Montseny (Calotriton arnoldi) és un organisme únic i endèmic del Montseny. Malauradament, es considera un dels amfibis més amenaçats d’Europa: les seves poblacions són escasses i l’hàbitat que ocupa molt limitat, resultant molt vulnerable als efectes del canvi climàtic. La Unió Internacional per la Conservació de la Natura (IUCN) l’ha catalogat com “en perill crític”.

El projecte Life Tritó Montseny neix de la necessitat de protegir el tritó del Montseny. Promou una cinquantena d'accions per garantir la conservació d'aquesta espècie i el seu hàbitat. Aquestes accions es duen a terme bàsicament al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, així com en tres centres de cria. La Diputació de Barcelona coordina aquest projecte, en què també participen com a socis la Diputació de Girona, la Generalitat de Catalunya, el Zoo de Barcelona i Forestal Catalana.

En aquest marc es presenta l’exposició “El meu nom és Calotriton i només visc al Montseny!”, la qual pretén presentar, de forma divulgativa, els valors del tritó del Montseny per a la conservació, la seva problemàtica i les solucions suggerides des del projecte Life Tritó Montseny.

Aquesta exposició té un caràcter itinerant i recorrerà els 18 municipis del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

Més informació: http://lifetritomontseny.eu/

Categories: vertebrats, Educació ambiental, fauna, Montseny, Biodiversitat, Expos. temporals, amfibis, general,