Montseny Jornades tècniques
de nov.
2019

Jornada de treball 'Potencial de bioconstrucció a la Reserva de la Biosfera del Montseny'

XPN. Diputació de Barcelona

Horari d'inici: 9.30 h

Horari complet:
De 9:30 a 15 h

Lloc: Centre Cívic de Breda
Av. Verge de Montserrat, 20
Breda

Organitzadors: Reserva de la Biosfera del Montseny

Telèfon: .

A/e: p.montseny.rbiosfera@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

Us convidem a la jornada de treball sobre el potencial local de materials de bioconstrucció com a estratègia d’adaptació al canvi climàtic.

Dins el Pla estratègic de la Reserva de la Biosfera del Montseny, el grup de treball sobre eficiència energètica ha encarregat la redacció d’un document estratègic sobre aquesta qüestió. L’objectiu és fomentar la recuperació de l’ús de materials tradicionals de la zona, impulsar les empreses locals, incloses les artesanals, i oferir noves possibilitats a productes provinents del reciclatge de residus forestals, agrícoles, ramaders, domèstics o industrials.

En aquests moments ja disposem d’una guia que recull els actius actuals i potencials de tots els municipis de la Reserva, pel que fa a materials susceptibles de ser utilitzats en la construcció, la rehabilitació i el manteniment d’infraestructures i edificis. A la jornada presentarem aquest document i lliurarem als participants la guia del seu municipi.

Però això només és el punt de partida d’un document que hem de construir col·lectivament, ja que ens hi juguem molt. Així, l’objectiu principal d’aquesta jornada és generar un espai de participació obert a productors, empreses i professionals del sector, tècnics de l’Administració i representants municipals, per a recollir aportacions i propostes que permetin millorar i acabar de definir el document final.

La vostra presència i les vostres aportacions són fonamentals!

Programa i inscripcions:

9:30 h: Rebuda i acreditacions dels assistents

9:45 h: Benvinguda

• Dídac Manresa. Alcalde de Breda
  • Anna Barnadas. Diputada de Medi Ambient. Diputació de Girona
  • Josep Tarin. Diputat delegat de Mobilitat, Espais Naturals i Prevenció d'Incendis Forestals. Diputació de Barcelona
  • Joana Barber. Cap de l’Oficina Tècnica de Parcs Naturals. Diputació de Barcelona

10:00 h: Presentació de l’estudi “Materials sostenibles de la Reserva de la Biosfera del Montseny”

• Marina Trepat. Tècnica del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.
  • Gabriel Barbeta. Ecoarquitectura

10:45 h: PAUSA – CAFÈ

11:15 h: Experiències d’obres de bioconstrucció

• Reforma bioconstructiva de l’escola bressol de Viladrau. Laura Tarragona, arquitecta municipal.
  • Habitatge bioconstructiu a Sant Esteve de Palautordera. Inga Siekmeier, arquitecta i promotora.
  • Obres amb el bloc Bioterre a Palautordera, Sant Pere de Vilamajor i Tagamanent. Albert Ventura, bioconstructor.
  • Panell cel·lulosa reciclada Honext. Claudia Carrasco, arquitecta.

11:50 h: Treball en grups per recollir aportacions a l’estudi i propostes per a la promoció de la bioconstrucció a la Reserva de la Biosfera del Montseny.

13:20 h: PAUSA

13:30 h: Plenari i valoracions finals

14:30 h: Cloenda

Inscripcions

Per raons organitzatives, cal formalitzar la inscripció clicant aquí

Destinataris

Productors, empreses i professionals del sector, tècnics de l’Administració i representants municipals.

Categories: Montseny, Jornades tècniques, general,