Montseny Visites guiades

El Brull

Lloc de trobada: Centre d'informació de la Rectoria del Brull
Pl. de l’Ajuntament, s/n, 08559, el Brull
El desplaçament fins al conjunt arqueològic (4,8 km) s’efectuarà per mitjans particulars. Cal disposar d’un vehicle apte per a pista forestal.

Organitzadors: Centre d'informació del Brull

Telèfon: 938 840 692

A/e: s.patrimonial@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

El conjunt arqueològic del Montgròs es troba al sud-est del municipi del Brull (Osona), dins del Parc Natural del Montseny i a una altitud d'uns 759 metres sobre el nivell del mar. Ocupa una península sobre l’afrau del Muntanyà, força plana i envoltada d’una cinglera, que ofereix una excel·lent defensa natural per tots els costats, llevat de l’oriental, accessible a través d’un estret istme. En aquest indret estratègic, es va construir en època ibèrica una fortificació que controlava una de les vies de penetració a la Plana de Vic des de la costa. Del sistema defensiu, utilitzat al llarg de tres segles, ens ha pervingut una muralla orientada de nord a sud que té una llargària d’uns 160 metres.

La visita té una durada aproximada d’una hora i mitja. El recorregut té una dificultat baixa però inclou alguns trams d’escala.

De manera provisional i fins l’estiu del 2023 es faran visites guiades els dissabtes següents:

• 29 d’octubre i 26 de novembre del 2022.
  • 18 de març, 15 d'abril, 20 de maig, 17 de juny i 15 de juliol del 2023.

Requisits activitat:

Les visites són gratuïtes i amb places limitades. Imprescindible inscripció prèvia a s.patrimonial@diba.cat

Es recomana portar calçat còmode.

Categories: general, Montseny, Visites guiades,