Sant Llorenç-Obac Fires i festes
de set.

Festa de batre el cigronet

Horari d'inici: 10.00 h

Lloc: Pels carrers de Mura

Mura

Organitzadors: Comissió de festes - Ajuntament de Mura

Telèfon: 938 317 226

A/e: mura@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

La Festa de batre el cigronet se celebra per recordar unes feines i tasques agrícoles que s'han anat perdent amb els anys però que eren ben vives a mitjans del segle passat. A Mura el record del cigronet és ben significatiu ja que el cigronet (petit, sense pell i de fàcil cocció) és especialment valorat en la gastronomia del nostre país, i en els darrers anys se n'ha anat recuperant el seu cultiu.

A banda de la demostració de les tasques de batre el cigronet, també se'n fa la degustació i els restaurants fan una mostra gastronòmica amb el cigronet com a motiu principal.

Coincidint amb la Festa del cigronet es realitzarà una exhibició d'oficis antics pels carrers del poble i tallers i jocs infantils, i altres activitats com són: passeig amb carro, visita al molí del Mig, excursió al Puig de la Bauma, entre les més destacades.

Veniu a Mura aquest diumenge i gaudiu d'un poble obert per a vosaltres!

A partir de les 10.00 h

Obertura de parades d'artesans i comerciants per dins del poble de Mura. Exhibició d'oficis: ferrer, cosidores, ceramista... pels carrers de Mura. Mostra gastronòmica per part dels restaurants de Mura (Hostal de Mura, Cal Carter, Laika i l'Alberg els Caus).

Tallers i jocs infantils al Pla de Cal Roca: jocs gegants i tradicionals (Diputació de Barcelona)

Tallers de maquillatge i trenes per part de l'AMPA de l'escola Vall de Néspola i MUAC

Taller de fang (Ajuntament de Mura i ceramista Josep Ribera)

Passeig amb carro (Francesc Puig) des del carrer del Sol fins l'ermita de Sant Antoni. Visita al Molí del Mig, a les 10.00h (Sortida des del Punt d'Informació)

Excursió al Puig de la Balma, a les 9.00 h, sortida de la plaça d'Àngel Guimerà (CEM)

Documental de la batuda del Cigró en el Punt d'Informació

Exposició fotogràfica dels 25 anys del Centre Excursionista, a la plaça d'Àngel Guimerà (CEM)

Visita dels carrers i racons de Mura: tines, eines antigues, ermita de Sant Antoni, els xais del Mirador, Església...

Concurs de la patata i el tomàquet de Mura, a la plaça d'Àngel Guimerà (CEM)

Representació de la batuda del cigró a l'esplanada del Punt d'Informació.

Tastet del cigró.

Concert de la Coral Talamanca a l'església de Sant Martí de Mura.

Requisits activitat:

Cal pagar alguna activitat