Dia Europeu dels Parcs. Setmana de la Natura 2025


Junts per la natura


El Dia Europeu dels Parcs commemora la declaració dels primers parcs nacionals europeus a Suècia el 24 de maig. La Federació de Parcs Naturals i Nacionals d’Europa (EUROPARC), que aglutina gairebé 400 membres pertanyents a 36 estats, celebra aquesta efemèride.

El lema d’enguany és "Junts per la natura". La conservació de la natura transcendeix qualsevol ideologia. És essencial promoure accions positives per assegurar un futur saludable per a les persones i la natura, de la qual formem part. En el Dia Europeu dels Parcs, la Federació EUROPARC vol ressaltar la importància de les àrees protegides per al desenvolupament i la implementació de polítiques de conservació i benestar de les persones, el seu paper central per garantir una societat sostenible i resilient perquè tota la ciutadania pugui viure en harmonia.

A Catalunya, hi ha una vintena de parcs naturals i 184 espais més agrupats en diferents figures de protecció. Tots plegats, sumen el 30 % del territori del país.

El Dia Europeu dels Parcs s’inclou dins de la Setmana de la Natura, que comença el 22 de maig (Dia Mundial de la Biodiversitat) i es clou el 5 de juny (Dia Mundial del Medi Ambient). Organitzada des del 2016 per la Xarxa per a la Conservació de la Natura, durant aquests dies es promouen desenes d’activitats de divulgació i sensibilització mediambiental.

La Xarxa de Parcs Naturals promou activitats per commemorar aquestes efemèrides: passejades guiades, exposicions, conferències, projeccions, jornades de portes obertes, tallers, matinals festives, sessions de contacontes i activitats de voluntariat, entre moltes altres. A més, hi ha les que organitzen les biblioteques aplegades en el programa “Parcs i biblioteques... naturalment!”.

Les propostes i activitats són gratuïtes, però en la major part cal inscripció prèvia, ja que les places són limitades.

Podeu consultar les nombroses propostes i activitats i apuntar-vos a aquelles que més us interessin. Us hi esperem!

<< Juny 2025 >>
dl dt dc dj dv ds dg
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

S'estan mostrant 1 - 4 de 4 resultats.

  • Cursos i tallers
--

Farem un taller de creació i disseny d’un terrari amb plantes vives, autosuficient i sostenible. Cada participant haurà de portar un pot de vidre d'uns 20 cm de diàmetre.

01/06/2025
11 h
Museu Etnològic del Montseny, la Gabella
Carrer Major, 6
Arbucies
  • Montseny
  • Visites guiades
  • Educació ambiental
Arxiu CPNSC

Visita guiada en què coneixereu els espais interiors de la granja i visitareu l’aula rural, la zona de la incubadora, els tancats dels conills i la bassa dels ànecs.

01/06/2025
Dos torns: 11 i 12.30 h
Can Coll CEA
Ctra. de Cerdanyola a Horta, km 2
Cerdanyola del Vallés
  • Collserola
  • Fires i festes
  • Educació ambiental
Fundació Jacint Verdaguer

Celebrem el Dia europeu dels Parcs amb un taller en què els nens i nenes elaboraran saquets d'olor amb planta seca i fresca. 

En el marc de la Fira d'Herbes Remeieres de Vilanova de Sau.

01/06/2025
10.30 h
Nucli urbà de Vilanova de Sau
Vilanova de Sau
  • Guilleries-Savassona

S'estan mostrant 1 - 4 de 4 resultats.

Subscriu-te als nostres butlletins

 

Rep els nostres butlletins de Parcs.

Subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu

fent clic als botons de sota.

butlletí gaudim

Subscriu-te a gaudim als parcs (agenda) Subscriu-te a l'Informatiu dels parcs

Suggeriments, opinió i xarxes socials

 

Envia'ns els teus suggeriments, opina

i visita les nostres xarxes socials

Suggeriments

Suggeriments Opina Xarxes socials