A la Xarxa de Parcs Naturals disposem d’equipaments astronòmics que ens ofereixen visites, observacions, tallers, conferències, etc. per a totes les edats, i que ens acompanyen en la descoberta d'un univers d’experiències celestes.
Els espais naturals, allunyats de la contaminació lumínica de les ciutats, ens poden oferir fantàstiques experiències d’observació i comprensió d’aquest medi que ens envolta. També ens poden ensenyar les conseqüències d’aquesta contaminació, sovint menystinguda, que són moltes i poden arribar a ser greus.
Així, entre d’altres, la contaminació lumínica provoca malbaratament d’energia i emissió de gasos, afecta els ecosistemes nocturns i altera la vida dels animals, fet que provoca plagues. A més, dificulta el trànsit aeri i marítim i té un impacte en la nostra salut. També incideix en el treball dels astrònoms, perquè els impedeix observar el cel en les condicions adequades, i afecta les persones que volen observar les estrelles.
Una sessió idònia per conèixer el cel i els astres que pots veure aquesta mateixa nit i les següents. Perquè després continuïs practicant tu mateix. Com orientar-se en el cel, com reconèixer les principals constel·lacions, quins són els principals astres convidats de la temporada actual, com es mouen el cel i els astres principals.
29/12/2019
17:30
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Les llargues nits d'hivern són les més vistoses; el cel s’engalana amb les estrelles més brillants presidides per Sirius, el gos del caçador Orió. Veniu a descobrir-ho a l'interior del planetari.
21/12/2019
Tres sessions:16.45, 17.30 i 18.15 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers Carrer Palaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera 08402 Granollers
Comencen les nits d’hivern i dues estrelles molt brillants de la constel·lació d’Orió ens anuncien l’arribada d’aquesta estació. Juntes ens duran per una nit de fantàstiques històries mitològiques.
20/12/2019
21 h
Centre d'Informació del Parc Natural de Collserola Barcelona
Les llargues nits d'hivern són les més vistoses; el cel s’engalana amb les estrelles més brillants presidides per Sirius, el gos del caçador Orió. Veniu a descobrir-ho a l'interior del planetari.
14/12/2019
16.45 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers Carrer Palaudàries, 102. Jardins Antoni Jonch Cuspinera 08402 Granollers
Quan comença realment l'any? La resposta està en els astres. Gaudirem d'una projecció a l'interior del planetari acompanyada d'una explicació d'un expert en la matèria.
Del 14/12/2019 parc.activitat.fins 21/12/2019
19 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers 08402 Granollers
Una sessió idònia per conèixer el cel i els astres que pots veure aquesta mateixa nit i les següents. Aprendràs a orientar-te en el cel, a reconèixer les principals constel·lacions, els principals astres convidats de la temporada actual i com es mouen pel cel...
01/12/2019
17.30 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Garraf
Showing 1 - 7 of 7 results.
Subscriu-te als nostres butlletins
Rep els nostres butlletins de Parcs, subscriu-te a l'agenda i a l'Informatiu
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy