Montesquiu | Xarxa de Parcs Naturals Jornades tècniques

Horari d'inici: 9.30 h

Lloc: Centre de Recursos. Castell del Montesquiu

Montesquiu

Organitzadors: Diputació de Barcelona. Àrea de Territori i Sostenibilitat; Àrea de Cultura, Àrea de Desenvolupament Econòmic Local i Direcció de Serveis de Formació

Telèfon: 934 049 300

A/e: ds.formacio@diba.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: Treballa/viu al parc

Accés: gratuït

Descripció:

Presentació

La natura proveeix als nostres pobles i ciutats de béns, serveis i productes que permeten un consum de proximitat, més qualitat i sostenible. Per altra banda la nostra societat valora més tot allò que prové de la natura.
Aquestes dues premisses ofereixen un escenari òptim per a que els municipis puguin col·laborar en, o establir, estratègies de dinamització dels productes que la natura del seu territori ofereix amb l’objectiu d’aconseguir un desenvolupament econòmic més sostenible i un major arrelament de la població en els entorns rurals i forestals.
La jornada que es planteja pretén aprofundir en com la natura es pot convertir en motor de l’economia sostenible dels nostres pobles i explicar diferents iniciatives municipals en les que els ajuntaments han apostat clarament per la dinamització dels productes locals, de la terra, de proximitat i de qualitat.

A qui s'adreça la jornada

Aquesta jornada s'adreça especialment a responsables polítics i tècnics dels ajuntaments, de consells comarcals i de consorcis i a tots els tècnics que treballin per a la gestió del territori, promoció econòmica, medi natural, zones rurals, etc.

La jornada és oberta a qualsevol persona que estigui interessada en la temàtica.

Programa i Presentacions

9.30 h RECEPCIÓ DELS ASSISTENTS I LLIURAMENT DE LA DOCUMENTACIÓ

9.45 h INAUGURACIÓ DE LES JORNADES

• Elisabet Ferreres. Alcaldessa de Montesquiu