Olèrdola | Garraf | Foix

Aprovació del dossier de candidatura en el 4t Fòrum Permanent de la CETS dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

12/12/2016

El castell de Castellet (Castellet i la Gornal) va acollir, el dilluns 28 de novembre, el darrer Fòrum Permanent per a l’adhesió a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS), impulsat pels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix.

En la reunió van participar més de trenta assistents, entre ells, representants dels ajuntaments dels municipis dels parcs, entitats conservacionistes, consorcis de promoció turística, empreses d'educació ambiental i empreses turístiques del sector privat.

L'objectiu de la jornada era la presentació final del dossier de candidatura que compagina la descoberta del territori i la seva conservació amb les expectatives de les empreses turístiques de la zona. Aquesta reunió del Fòrum Permanent és la quarta des de l'inici de l'any per tal de redactar conjuntament el dossier de candidatura de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix. Les anteriors havien tingut lloc a Vilanova i la Geltrú, Castelldefels i Sitges.

En aquesta mateixa sessió de caràcter informatiu es va presentar el programa final d’actuacions, en el qual els assistents van poder fer les esmenes que van considerar oportunes, i finalment es va validar i signar el programa que haurà de ser presentat a Europarc durant els proper dies. D'aquesta manera finalitza el procés de redacció del dossier, que és la mostra del treball en equip per tal de millorar i fer possible el turisme sostenible en l'àmbit de la Carta Europea de Turisme Sostenible. L’acte va finalitzar amb un refrigeri i un pica-pica obsequi de la Fundació Abertis, propietaris del castell.

Durant l’any vinent, Europarc haurà de validar aquest dossier, amb la visita d’un representat que auditarà el document i el procés participatiu in situ. Un cop validat el document, els parcs i els representats que s’han compromès hauran de començar a treballar per posar en marxar totes les actuacions pactades durant els propers cinc anys. Europarc farà el seguiment per tal que es compleixin.

La Carta Europea de Turisme Sostenible és una iniciativa de la Federació de Parcs Naturals i Nacionals d'Europa (Europarc), que s'inscriu en les prioritats mundials i europees expressades a la Cimera de la Terra celebrada a Rio de Janeiro l'any 1992, i estableix els principis per a la gestió sostenible del turisme als espais naturals protegits, és a dir, una planificació turística que faci compatible la conservació del territori amb la satisfacció de les empreses turístiques, les expectatives dels visitants i la població local.

Actualment, la Xarxa de Parcs Naturals compta amb dos parcs amb aquesta acreditació: el Parc Natural del Montseny i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. També estan adherits a la CETS el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i el Parc Natural del Delta de l'Ebre.

Categoria: Olèrdola, Garraf, Foix, general,