Montseny Una nova proposta vinculada a l'educació ambiental

El primer concert del cicle Òpera als Parcs, tot un èxit

16/03/2017

Amb el recital 'Dones regents de la lírica', celebrat al Teatre de la Garriga, l'11 de març es va iniciar el nou cicle de difusió musical als espais naturals protegits gestionats per la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona. El concert va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament de la Garriga.

La nombrosa assistència, tres-centes persones, la professionalitat dels intèrprets i el programa escollit van fer que tothom gaudís del recital. Jordi Maddaleno, director artístic, va presentar i fer una breu explicació del programa i dels intèrprets. Les sopranos Ximena Agurto i Ulrike Haller i la mezzosoprano Laura Vila, acompanyades del pianista Josep Buforn, van interpretar un repertori de peces musicals en què les dones són les protagonistes, per tal de refermar la seva posició històrica en aquest gènere.

El recital es va incloure dins dels actes de celebració de la Setmana de la Dona d’aquesta localitat vallesana, a més de ser l’inici de les activitats que es duran a terme en les jornades de debat "Dones del Montseny", coorganitzades pel Parc Natural del Montseny. Reserva de la Biosfera i l’Ajuntament de la Garriga, i que es duran a terme en aquest mateix teatre els dies 2 i 3 de juny.

L’objectiu del programa Òpera als parcs, que inclou quatre concerts gratuïts en poblacions situades als parcs del Montseny, Sant Llorenç del Munt i l’Obac, Garraf i Castell de Montesquiu, és connectar aquesta disciplina artística amb la natura i fer possible que un públic més ampli, resident en poblacions de la Xarxa de Parcs Naturals, pugui accedir a l’òpera.

El següent recital, "Schubert de prop", es farà a la Cabanya del Castell, al Parc del Castell de Montesquiu, el diumenge 21 de maig a les 12 h del migdia. Hi sou convidats!

Trobareu més informació sobre aquest cicle, i d’altres programes, equipaments, materials i recursos d'educació ambiental a la XPN a l'enllaç següent.

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Poesia als parcs, Montseny, Poesia als Parcs, general,