caes

Dia Europeu dels Parcs. Setmana de la Natura 2026


Connectats per la natura


El Dia Europeu dels Parcs commemora la declaració dels primers parcs nacionals europeus a Suècia el 24 de maig. La Federació de Parcs Naturals i Nacionals d’Europa (EUROPARC), que aglutina gairebé 400 membres pertanyents a 36 estats, celebra aquesta efemèride.

El lema d’enguany és "Connectats per la natura". Tots necessitem connexions per créixer, viure i aprendre. Les nostres àrees protegides no són diferents. Els ecosistemes saludables no existeixen aïlladament, només prosperen quan hi ha connexions ecològiques com ara corredors de vida silvestre, hàbitats connectats i paisatges que permeten a les espècies moure's, adaptar-se i prosperar.

Aquestes connexions sovint van més enllà de les fronteres de qualsevol àrea protegida. Per nodrir la natura, hem de pensar més enllà de les fronteres, restaurar els vincles, construir xarxes ecològiques i crear associacions que uneixin les persones, les comunitats i la natura.

A Catalunya, hi ha una vintena de parcs naturals i 184 espais més agrupats en diferents figures de protecció. Tots plegats, sumen el 30 % del territori del país.

El Dia Europeu dels Parcs s’inclou dins de la Setmana de la Natura, que comença el 22 de maig (Dia Mundial de la Biodiversitat) i es clou el 5 de juny (Dia Mundial del Medi Ambient). Organitzada des del 2016 per la Xarxa per a la Conservació de la Natura, durant aquests dies es promouen desenes d’activitats de divulgació i sensibilització mediambiental.

La Xarxa de Parcs Naturals promou activitats per commemorar aquestes efemèrides: passejades guiades, exposicions, conferències, projeccions, jornades de portes obertes, tallers, matinals festives, sessions de contacontes i activitats de voluntariat, entre moltes altres. A més, hi ha les que organitzen les biblioteques aplegades en el programa “Parcs i biblioteques... naturalment!”.

Les propostes i activitats són gratuïtes, però en la major part cal inscripció prèvia, ja que les places són limitades.

Podeu consultar les nombroses propostes i activitats i apuntar-vos a aquelles que més us interessin. Us hi esperem!

< Maig 2022 >
dl dt dc dj dv ds dg
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

S'estan mostrant 51 - 60 de 67 resultats.

  • Passejades guiades
  • Visites guiades
  • Educació ambiental

Visita guiada a càrrec de l’escola de Natura del Corredor. Farem una passejada relaxada pels corriols de l’Arborètum per sentir els sons i les textures i reconèixer flora i fauna de la Serralada Litoral.

26/05/2022
18 h
Arborètum - Can Barba
Cabrils
  • Litoral
  • Cursos i tallers
Biblioteca Joan Margarit

A partir del conte de la Tupinamburga, olorarem algunes de les plantes protagonistes de la història tot fent un petit joc per endevinar a quins personatges pertanyen.

26/05/2022
17:30 h
Certre Cívic Soledat Sans (Mas Lluí)
Carrer de Maria Montessori, 2
Sant Just Desvern
  • Collserola
  • Festivals i espectacles

La dona dels ocells, també coneguda com Dona Ocell viatja per tot el món cercant nous amics. Quan arriba a un indret sempre busca petits parcs prop d’espais d’aigua on sap que viuen els seus amics.
I quan els troba xerren I xerren u canten I canten I així s’expliquen les histories secretes dels arbres que només es poden sentir a les branques més altes.
Històries de respecte, de natura, de vida i de Mare Terra.

26/05/2022
17 h.
Can Barba - Arborètum
Avda. Zona esportiva 4
Cabrils
  • Litoral
  • Cursos i tallers
  • Educació ambiental
BibliotecaPomar. Àrea infantil

Reconeixement i identificació dels ocells autòctons de l'entorn de la Biblioteca Pomar i del seu cant, a través de l'observació i escolta a l'aire lliure. Posteriorment, a la biblioteca, s'ampliarà la informació i es realitzarà un taller de dibuix i acoloriment de làmines de diverses especies d'ocells.

25/05/2022
17:30h
Biblioteca Pomar i exteriors
Av. Primer de maig s/n 08915 Badalona
Badalona
  • Marina
  • Audiovisuals
  • Conferències
Detall cartell

En el marc de la Setmana de la Natura d'enguany, la Biblioteca Salvador Vives Casajuana acollirà una xerrada sobre el parc natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, del qual Sant Vicenç de Castellet en forma part.

25/05/2022
19 h
Biblioteca Salvador Vives Casajuana
Carrer de Creixell, 6
Sant Vicenç de Castellet
  • Sant Llorenç-Obac
  • Passejades guiades
  • Rutes, travesses i marxes
  • Itineraris guiats

Caminada pel riu fins a l'esplanada de Ca l'Amatller. Sortida a les 09:30 h des de l'ajuntament de Montornès. Arribada a la biblioteca a les 11 h aproximadament.
Activitat a càrrec de Lleure Montornès. Dinamitzada per Riicardo Piris en el paper de Sr. Traveria.

24/05/2022
09:30 h
Montornès del Vallès
Avinguda Llibertat, 1
Montornès del Vallès
  • Litoral
  • Passejades guiades
  • Visites guiades
  • Educació ambiental
Marta Comerma

Sortida guiada per conèixer els ocells que habiten als espais de transició entre la plana agrícola litoral i els boscos protegits de la serralada.

22/05/2022
8 h
Camí des de Can Portell Vell fins a Sant Martí de Mata
08304 Mataró
  • Montnegre-Corredor

S'estan mostrant 51 - 60 de 67 resultats.


butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

Rep els nostres butlletins de Parcs, subscriu-te a l'agenda i a L'Informatiu

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials

Envia'ns els teus suggeriments, opina i visita les nostres xarxes socials