El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Podeu descarregar-vos el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobareu més avall.
(Properament es publicaran els programes de la resta de parcs).
Durant aquesta passejada farem d’investigadors i observarem insectes en el seu medi natural. Coneixerem comportaments de la seva biologia per distingir espècies i farem fotografies al seu medi.
Plantes utilitzades com a remei tradicional i medicinal amb nombroses propietats que cal redescobrir. Aquesta passejada pretén difondre i mostrar l’ampli espectre de les plantes remeieres, que va molt més enllà de les tan conegudes i utilitzades herbes aromàtiques.
12/05/2018
10 h
Es determinarà segons la floració i l’abundància d’espècies Llinars del Vallès
Prenent com a centre del Sistema Solar l’Observatori Astronòmic del Garraf, anirem pels voltants a situar una representació a escala dels principals planetes.
12/05/2018
10.30 h
Escola de Natura Can Grau i Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Carrer la Savina Olivella
Ruta teatralitzada inclusiva, de poc menys d'un quilòmetre i mig, que transita per part de l'itinerari "La plana del Corredor". Aquest itinerari no està adaptat, però per la configuració amable del terreny és fàcilment transitable.
Aquesta ruta vol ser un tast a la riera com a espai viscut, acostant els visitants als elements de la cultura popular, especialment els vinculats a les dones i, a través de la figura de la bruixa, al ric patrimoni etnobotànic de la riera.
Descobrirem la gran diversitat d’arbres d’aquesta vall i aprendrem a identificar un bon nombre de les espècies arbòries més comunes de les muntanyes mediterrànies, a descobrir-ne els usos i les llegendes.
Itinerari inclusiu de la mà de dos actors i un educador ambiental que es fa al llarg de l'itinerari adaptat de la Casa Nova de l'Obac. Una proposta d'integració amb l'entorn, tot desenvolupant els cinc sentits.
06/05/2018
12 h
Casa Nova de l'Obac B122 Ctra. de Terrassa a Rellinars, Km 10 Terrassa
La ruta que us presentem recorre uns paratges preciosos. Comença a Llaés, just al peu del castell, i segueix cap a les baumes del Teixidor. Un cop allí, ens enfilarem fins a l’ermita de la Mare de Déu de la Cau per tornar de nou al castell de Llaés.
06/05/2018
8.15 h, pels que no han fet mai marxa nòrdica i 8.45 h, pels que ja n'han fet.
Santa Maria de Besora i Llaés Santa Maria de Besora i Llaés
En aquesta sortida farem un itinerari per la Vall d'Horta per aprendre a identificar diferents grups d'ocells i els seus hàbitats i costums, entre ells els rapinyaires, més abundants en aquesta època de l'any.
Sant Cebrià de Fogars és una bonica església situada a les ribes de la Tordera que ens servirà de punt de sortida per anar a descobrir verals del riu apartats del tràfec quotidià.
06/05/2018
10 h
Plans de Can Simó – Estació d’aforament de Fogars – Sant Cebrià de Fogars Desplaçament en vehicles particulars fins a Sant Cebrià de Fogars Fogars de la Selva
Una ruta que ens sorprendrà. Un camí ple d’històries, llegendes i màgia que no ens deixarà indiferents. Descobrirem dòlmens, la Pedra de les Creus misterioses i les escultures del Bosc Màgic.
05/05/2018
10 h
Recorregut: Dolmen de Can Gol I i II - Pedra de les Creus - Bassa de Senglars - Pedra de l’Elefant i l’Esfinx - Bassa de Ca l’Argent - Dolmen de Cèllecs - Pedra de les Orenetes – Roca Foradada de Can Gol - Punt de sortida La Roca del Vallès - Vilanova del Vallès
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy