El programa anual Paseos guiados son salidas que se dirigen a un público general y familiar que permiten conocer, de la mano de expertos conocedores del territorio, el rico patrimonio natural y cultural de los espacios naturales de la Red de Parques Naturales. Hay salidas de observaciones nocturnas, de aves migratorias y aves nidificantes, salidas dedicadas al paisaje geológico, a la fauna y la flora, y salidas de descubrimiento del patrimonio construido y de la huella del ser humano en el territorio.
Pueden descarregarse el PDF del programa completo o resumido, o consultar el calendario por fecha y parque que se encuentra más abajo.
(Próximamente se publicarán los programas del resto de parques).
Itinerari fins les entranyes de la cova Negra, d’uns 25 metres de llargada. Després d’una gatera d’uns 5 metres, gaudirem de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
30/08/2020
18 h
Granja Escola Can Pere de la Plana Masia Can Pere de la Plana, s/n. Sant Pere de Ribes
Visita guiada pel Castell de Vacarisses, datat entre els segles XII i XIII. Un edifici a través del qual es pot explicar la història del poble de Vacarisses.
Una passejada tranquil·la pels camins que envolten Sant Martí del Brull. Descobrirem paisatges, construccions històriques i elements naturals, i compartirem els records d’algú que els ha vist canviar durant els darrers cinquanta anys.
El bandolerisme del barroc. Un itinerari guiat de set quilòmetres pels boscos i camins on va néixer el famós bandoler Joan Sala i Ferrer, Serrallonga, fins a arribar a La Sala, la seva casa natal i masia fortificada citada ja al segle XII.
Vols descobrir el tresor més preuat de Terrassa? Vine a Terrassa i visita la Seu d’Ègara, un conjunt monumental únic a Europa. Et proposem una ruta turística pel ric patrimoni arqueològic, històric i artístic de la Seu d’Ègara per descobrir el que s’amaga darrere d’aquest conjunt monumental.
15/08/2020
11 h
Seu d'Ègara Plaça del Rector Homs, s/n 08222 Terrassa
Passejada tranquil·la i de dificulat baixa per l'entorn d'Arbúcies per conèixer les plantes remeieres del nostre entorn, font de salut al plat i a la farmaciola.
Anirem fins a la riera Major per poder estudiar-ne l’estat ecològic. Amb l’ajut dels macroinvertebrats, podrem saber quin és l’estat de salut de les aigües del Montseny. Abans d’acabar compartirem històries i llegendes sobre l’aigua i les fonts.
Posa’t les botes de muntanya per seguir una ruta en què comentarem històries d’ibers i romans, de tombes medievals, de la fil·loxera, de pintures prehistòriques...
En aquesta activitat explicarem d’on prové, com hem d’utilitzar els bastons, quin és el material adequat, i la técnica de la marxa nòrdica Posteriorment inciarem la ruta pel nostre entorn amb aquest itinerari: Itinerari: Can Palomer – Can Mora – Can Poliva – Can Camps – Cal Paraire – Coll Senís.
Ens endinsarem per petits corriols entre els alzinars, esbrinarem per què és una de les valls més interessants des del punt de vista geològic, descobrirem la història de l’ocupació humana, passejarem a l’ombra dels arbres de ribera i resoldrem un misteri intrigant...
Patrimoni, paisatge i història. A través d'un itinerari guiat, descobreix els tresors amagats del Montseny, a través d'un programa social de custòdia del patrimoni. Deixa't seduir pels seus murs!
Este portal web únicamente utiliza cookies propias con finalidad técnica, no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su conocimiento. Sin embargo, contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas a la de la Diputación de Barcelona que usted podrá decidir si acepta o no cuando acceda a ellos. Consulte la Política de privacidad