Montseny Serà present amb un plafó a l'exposició de les reserves de la biosfera espanyoles a la Convenció Marc de l'ONU sobre el Canvi Climàtic, COP25

Neix Arremangades, associació de dones del Montseny, fruit del Pla d'igualtat de gènere de la Reserva de la Biosfera

03/12/2019

El dimecres 27 de novembre va tenir lloc al Brull la presentació oficial d’Arremangades, associació de dones del Montseny, una entitat creada fa quatre mesos fruit dels treballs i tallers que s’han portat a terme en el marc del Pla d’igualtat de gènere del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

A la presentació hi van assistir, entre d’altres, la diputada de Medi Ambient de la Diputació de Girona, Anna Barnadas, l’alcalde del Brull, Ferran Teixidó, la consellera comarcal d’Osona, Maria Teresa Espadaler, la directora de la Reserva de la Biosfera del Montseny, Joana Barber, i el director del Parc Natural del Montseny, Lluís Martínez Ujaldón.

La nova associació, presidida per Marissa Peláez, neix de la il·lusió i la necessitat d’un grup de dones que viuen i treballen en els municipis de la Reserva de la Biosfera per ajudar-se, relacionar-se i compartir coneixements i recursos, per fer xarxa social femenina i sumar. Els objectius de l’associació són fomentar l’apoderament de les dones i ajudar a visualitzar i promoure el seu paper i fomentar la inserció i la conciliació de la vida laboral i familiar. Així mateix, l’entitat vol consolidar les petites empreses artesanes que treballen per a la promoció de les dones i donar visibilitat a la presència del rol femení en la societat i, en especial, al Montseny.

El pla d’actuacions de l’associació inclou la creació d’uns lots de regal que contenen productes de les artesanes, productores i empresàries del sector, una primera iniciativa per fomentar la comercialització conjunta i la dinamització econòmica de les dones emprenedores de la zona. Per a comandes i reserves cal escriure al correu electrònic següent: dones@arremangades.org.

L'associació impulsa l’elaboració d’un directori de dones de la Reserva de la Biosfera amb dades sobre biografies singulars, talents i serveis que poden oferir. A més, també ofereixen tallers temàtics per als divuit municipis de la Reserva de la Biosfera destinats a fomentar l’apoderament femení, la consciència de rol, la formació en salut femenina i la creació d’espais de comunicació i obertura per a dones.

El Pla d'igualtat de gènere, referència mundial

Durant la presentació, Joana Barber va anunciar que el Pla d'igualtat de gènere de la Reserva de la Biosfera del Montseny i la nova associació i cooperativa seran presents amb un plafó a l’exposició de les reserves de la biosfera espanyoles a la Convenció Marc de l'ONU sobre el Canvi Climàtic, COP25, que es farà a Madrid del 2 al 12 de desembre.

Barber també va assegurar que l’associació és un dels fruits dels treballs del Pla d’igualtat per aclarir que la igualtat de gènere és un punt clau en la gestió de la Reserva: "No hi pot haver desenvolupament sostenible sense igualtat de gènere. Els gestors del territori hem de treballar tenint en compte la igualtat i la transversalitat".

El Pla d’igualtat de gènere de la Reserva de la Biosfera del Montseny s'inscriu en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Podeu veure i descarregar imatges de la presentació i de testimonis de dones de l'Associació en aquest enllaç.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: general, Montseny, ODS,