El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Podeu descarregar-vos el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobareu més avall.
(Properament es publicaran els programes de la resta de parcs).
Els valors naturals i paisatgístics d’una de les poques valls sense urbanitzar del Barcelonès ens mostren l’evolució del paisatge des dels ibers fins avui.
Descobreix unes construccions de pedra seca úniques: les tines a peu de vinya. Seguint el torrent del Flequer, observarem com les antigues feixes de vinya han deixat pas als boscos actuals.
Des de l’Observatori situarem els planetes a escala. Prendrem consciència de l’espai interplanetari i de com es veuen el Sol i els planetes des de qualsevol altre.
21/02/2026
16:30
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau) Olivella
Aquesta passejada per Hortsavinyà convida a descobrir el territori des d’una perspectiva de gènere, i posa en valor el paper històric i actual de les dones en la cura i la gestió dels espais naturals.
15/02/2026
10 h
Recorregut: Hortsavinyà – alzines de Can Portell – forn de calç – Can Pica – font dels Ocells Tordera
Durant la passejada, podrem gaudir de la flora i la fauna i observarem les amenaces antropogèniques principals que afronta aquesta meravellosa zona natural.
Taller i gimcana sobre l’àliga cuabarrada o perdiguera. Entre altres activitats, farem una fitxa amb la seva dieta i conservació, un dibuix i una màscara amb el seu perfil.
08/02/2026
11 h
La Pleta Ctra. de Ratpenat a Plana Novella, km 3,5 08870 Sitges
La vall, un indret força desconegut encara, s’estructura al voltant de la riera del mateix nom que recull les aigües del vessant marítim de la Conreria.
Bonica passejada pels voltants d’Arbúcies per gaudir dels paisatges i boscos hivernals de la mà d'en Josep Puigdevall, que ens que ens acompanyarà a descobrir on la natura i les persones han crescut juntes.
Diverses proves i jocs amagats us faran descobrir quines plantes, ocells i altres animals viuen al voltant del pantà i el Parc del Foix. Orienteu bé el mapa i les trobareu!
08/02/2026
11 h
Punt d'Informació de Castellet Carrer del Castell, s/n Castellet
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy