El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Podeu descarregar-vos el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobareu més avall.
(Properament es publicaran els programes de la resta de parcs).
Itinerari fins les entranyes de la cova Negra, d’uns 25 metres de llargada. Després d’una gatera d’uns 5 metres, gaudirem de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
29/03/2020
11 h
Granja Escola Can Pere de la Plana Masia Can Pere de la Plana, s/n. Sant Pere de Ribes
La vall és encara un indret força desconegut. S’estructura al voltant de la riera del mateix nom, que recull les aigües del vessant marítim de la Conreria. A banda de la diversitat de comunitats vegetals, també hi trobem elements de gran valor històric i cultural.
Voleu saber quin temps farà avui? Aprendrem a fer les nostres petites prediccions meteorològiques amb l’observació d’aquells elements que tenim més a l’abast, com poden ser els núvols o altres elements naturals que ens envolten.
Al Parc del Montnegre i el Corredor s’estan duent a terme diversos projectes amb l’objectiu d’estudiar i aplicar tècniques per adaptar els nostres boscos a l’amenaça del canvi climàtic. El projecte LIFE MixForChange n’és un i el coneixerem de la mà dels seus responsables. Aquesta passejada es realitza amb la col·laboració de l’Associació de Propietaris del Montnegre.
29/03/2020
10 h
Desplaçament en vehicles particulars fins a Les Índies (6 km). Recorregut per accedir a la parcela on s’està duent a terme el projecte. Sant Cebrià de Vallalta - Tordera
Ens endinsarem per petits corriols entre els alzinars, esbrinarem per què és una de les valls més interessants des del punt de vista geològic, descobrirem la història de l’ocupació humana, passejarem a l’ombra dels arbres de ribera i resoldrem un misteri intrigant...
Resseguirem la serra de la Cogulera fins al puig del Juí, des d'on gaudirem d'unes vistes magnífiques de Santa Maria de Besora, la serra dels Bufadors, el castell de Besora i el Pirineu, al fons. Baixarem per les Gargantes fins a Saderra i remuntarem el riu Ter per tornar de nou a Sant Quirze.
29/03/2020
8.15 h, pels que no han fet mai marxa nòrdica 8.45 h, pels que ja han fet marxa nòrdica
Serra de la Cogulera-Saderra Plaça Bisaura Sant Quirze de Besora i Orís
Visita guiada pel Castell de Vacarisses que data d'entre els segles XII i XIII. Un edifici a través del qual es pot explicar la història del poble de Vacarisses.
Passejada interpretativa sobre l’espai natural dels Colls-Miralpeix. Ruta a peu des del Centre d’Estudis del Mar fins a la cova del Gegant, resseguint la línia de platja, durant la qual es comentarà la singularitat de diversos indrets visitats.
Passejada guiada per gaudir del patrimoni natural i cultural de la conca mitjana del torrent del Rubió, a llevant del terme de Sant Vicenç de Castellet.
La Torrassa ha estat testimoni dels esdeveniments històrics del corredor vallesà des de l’època romana. La seva construcció ens deixa entreveure que d’històries i llegendes no n’hi falten. És una de les millors talaies de la serralada per interpretar el paisatge vallesà
22/03/2020
9.30 h
Desplaçament en vehicles particulars fins a Can Diviu (2 km). Can Diviu – La Torrassa – Sant Sebastià – Can Diviu Llinars del Vallès
This website only uses its own cookies for technical purposes, it does not collect or transfer personal data from users without their knowledge. However, it contains links to third-party websites with privacy policies that are different from those of the Barcelona Provincial Council, which you can decide whether to accept or not when accessing them. Visit our Privacy Policy