El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Podeu descarregar-vos el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobareu més avall.
La Guisla va néixer a Olèrdola l’any 1003. La seva picardia us ensenyarà els secrets antics de les plantes remeieres. Al final de l'activitat farem una manualitat que ens endurem de record.
11/05/2025
11 h
Aula taller del Conjunt Monumental d'Olèrdola Rambla Castell d'Olèrdola Olèrdola
Un matí en plena natura per conèixer la importància que té per la biodiversitat i per la prevenció del foc la presència dels ponis pottoka lliures al Parc del Garraf.
Tot recorrent corriols i senders del Parc del Castell de Montesquiu, descobrirem el destacat passat industrial del riu Ter amb la que va ser la gran colònia de la Farga.
Introducció a les espècies més comunes del Parc de la Serralada de Marina amb una caminada matinal als entorns dels vessants obac i solell de l’espai natural protegit.
Els nostres boscos estan plens de secrets gairebé oblidats: herbes medicinals, plantes comestibles... Veniu amb nosaltres a descobrir els remeis de les sàvies de la muntanya!
11/05/2025
10 h
El recorregut es determinarà segons la floració i l’abundància d’espècies Sant Celoni
En plena primavera florida, sortirem des del nucli urbà de Vilanova de Sau per vorejar camps i boscos amb la finalitat de trobar espècies vegetals amb utilitat gastronòmica.
Ruta teatralitzada inclusiva pels entorns del santuari del Corredor. De la mà de personatges singulars, els participants faran un viatge a través dels sentits, les sensacions i les emocions.
Sortida científica d’albirament de fauna marina en veler amb l’equip d’experts de l’Associació Cetàcea. Podrem veure com estudien les aus marines, els diferents cetacis i el medi marí.
Des de l’Observatori situarem els planetes a escala. Prendrem consciència de l’espai interplanetari i de com es veuen el Sol i els planetes des de qualsevol altre.
04/05/2025
10 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau) Olivella
Una proposta d'integració amb l'entorn tot treballant les sensacions i desenvolupant els cinc sentits, amb la intervenció de dos actors i un educador ambiental.
04/05/2025
12 h
Casa Nova de l'Obac B122 Ctra. de Terrassa a Rellinars, Km 10 Terrassa
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat