Marina Cursos i tallers | Educació ambiental | Visites guiades

Horario de inicio: 10 h

Horario completo:
de 10 a 13.30 h

Lugar: Escola de Natura Angeleta Ferrer (Masia de Can Miravitges)
Carretera de Can Ruti, 1
08916 Badalona

Lugar de encuentro: Entrada de la Masia
Carretera de Can Ruti, 1 08916 Badalona

Organizadores: Ajuntament de Badalona

A/e: escoladenatura@badalona.cat  ecahner@badalona.cat

Público al que va dirigida la actividad: Familiar/infantil

Acceso: gratuito

Descripció:

El dissabte 5 de juny se celebrarà, a l’entorn de la masia de Can Miravitges i de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer la cinquena edició de La primavera a la Serralada de Marina, una jornada que, l’any passat, no es va poder fer degut a la crisi sanitària/pandèmia causada pel COVID19. Es tracta d’una jornada participativa, que es farà de 10 a 13,30 h, i que està adreçada al públic familiar amb activitats de sensibilització ambiental, en un matí ple d’activitats participatives, itineraris i tallers.

La primavera a la Serralada de Marina també té l’objectiu de posar en valor l’Escola de Natura Angeleta Ferrer com a pionera i referent de l’educació ambiental a Catalunya, així com donar a conèixer un espai que sintetitza els valors naturals, històrics i educatius de la Serralada de Marina.
Al llarg del matí, de les 10 a les 13:30 h hi haurà les activitats següents:

TALLERS I ACTIVITATS

• Coneguem les papallones de la serralada de Marina - Itinerari CBMS, a càrrec d’Aloc Natura
• Taller d’anellament d’ocells, a càrrec d’Aloc Natura
• Taller de cants d’ocells, a càrrec d’Aloc Natura
• Visita a la masia de can Miravitges, a càrrec del Museu de Badalona
• Hora del conte «El país del silenci» a càrrec de la Companyia Bufanúvols i la Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona
• El jardí de plantes aromàtiques, a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer
• Taller de la bassa, a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer
• Les papallones de Can Miravitges, a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer
• Les abelles de la mel, a càrrec d’Àrnia Apicultors
• Els amfibis i els rèptils de la serralada de Marina, a càrrec del GRENP
• Taller NaturalMENT (mandalas amb llavors i elements naturals) a càrrec de «Viu el Parc» (Diputació de Barcelona)

ESPAI INFORMATIU (de 10 a 13 h)
• Recepció - Punt d’informació (Ajuntament de Badalona)

SETMANA DE LA NATURA

La Primavera a la Serralada de Marina està emmarcada dins la Setmana de la Natura, que té l’objectiu d’implicar la ciutadania en la conservació de la natura i el medi ambient mitjançant l’organització d’activitats arreu del territori català del 24 de maig (Dia Europeu dels Parcs) al 5 de juny (Dia Mundial del Medi Ambient).

La Setmana de la Natura està organitzada per La Xarxa per a la Conservació de la Natura, una xarxa que reuneix 160 organitzacions dedicades a conservar la natura arreu de Catalunya, a través de la custòdia del territori i el voluntariat ambiental.

A les persones que hi participin se’ls donarà el braçalet solidari #setmananatura, de cotó natural i elaborat per una entitat d’inclusió social sense ànim de lucre, per tal que pengin a les xarxes socials imatges de la La primavera a la Serralada de Marina amb la polsera.

La primavera a la Serralada de Marina està organitzada per l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Badalona i compta amb el suport del Consorci del Parc de la Serralada de Marina. A més, en l’edició d’enguany, hi participen: ALOC Natura, Arnia Apicultors, Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa (Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya), Grup de Recerca de l'Escola de la Natura de Parets del Vallès GRENP, Museu de Badalona i Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona.

Requisitos actividad:

MESURES COVID I INSCRIPCIÓ PRÈVIA
L’edició d’enguany té un format diferent a les dels anys anteriors ja que està adaptada a les mesures i protocols de seguretat vigents degut a la COVID19. Serà imprescindible l’ús de la mascareta en tots els espais.
A diferència d’altres edicions, l’aforament i el nombre de participants per activitat estarà limitat i, les persones o famílies que hi vulguin participar, hauran de fer inscripció prèvia del 27 de maig al 3 de juny trucant a l’Escola de Natura Angeleta Ferrer i, en aquell moment, se’ls informarà de les condicions de la inscripció tel. 93 395 01 05, de 9 a 14 h.

Com s’hi arriba:
Es recomana accedir-hi en transport públic.
Línies M28, B24 i M6 de l’empresa Tusgsal. S’ha de baixar a la parada de l’Escola de Natura.
Un cop allà, cal seguir les indicacions fins al punt de recepció i informació que estarà a l’entrada de la masia de can Miravitges.

Per a més informació:
• Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat, Ajuntament de Badalona. Tel. 93 483 26 71. www.badalona.cat
• Escola de Natura Angeleta Ferrer. Tel. 93 395 01 05

Más información: http://ajuntament.badalona.cat/noticies/lentorn-de-la-masia-de-can-miravitges-acollira-el-dissabte-5-de-juny-la-cinquena-edicio-

Categorías: Marina, Cursos i tallers, Educació ambiental, Visites guiades,

Recursos.