caes

Montseny

Sismologia a Fontmartina

Cursos i tallers | Actes i presentacions | Conferències | Diversos | Educació ambiental

19/11/2022

de 10 a 13 h

Acceso: gratuito

Público al que va dirigida la actividad: General

Estació biològica del Montseny
Carretera de Fontmartina, s/n 08479, Fogars de Montclús (Barcelona)

Fontmartina (municipi Fogars de Montclús)

Organizadores: Observatori Fabra (Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona)

656 686 982

event@observatori-fabra.cat 

Fontmartina

Fontmartina

Descripció:

El dissabte 19 de novembre del 2022 realitzarem l'activitat Sismologia a Fontmartina a l'Estació biològica del Montseny Edifici Fontmartina , adreçada al públic general i pensada com un matí per aprendre i experimentar sobre aquesta ciència en general i els terratrèmols en particular.

L'activitat consistirà de dues xerrades (una sobre la sismicitat a Catalunya a càrrec de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), i una altre sobre l'estació sísmica a Fontmartina a càrrec de l'Observatori Fabra) i després una exposició/laboratori d'experiències didàctiques sísmiques amb una mostra d'instrumental sísmic professional i de divulgació divers.

El programa i horari detallats de les activitats serà el següent:

10:00h Benvinguda públic
10:10h La sismicitat a Catalunya. Presentació a càrrec de l'ICGC.
10:50h L'estació sísmica a Fontmartina. Presentació a càrrec de l'Observatori Fabra.
11:45h Laboratori/experiències didàctiques sísmiques amb mostra d'instrumental sísmic professional i de divulgació divers.
13:00h Fi de l'activitat.

La participació com a públic assistent serà possible només a les primeres persones adultes que manifestin el seu interès, gestionin la seva inscripció prèvia i en rebin la confirmació posterior via el correu electrònic de registre:
event@observatori-fabra.cat
Qualsevol consulta al respecte s'haurà d'adreçar també a aquest mateix correu electrònic.

Aquesta activitat organitzada per l'Observatori Fabra (RACAB) es realitza amb el suport i col·laboració de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) i gràcies també a la participació de les següents entitats:
Parc i Reserva de la Biosfera del Montseny
Diputació de Barcelona
Diputació de Girona
Universitat d'Alacant
Institut Català d'Ornitologia
Raspberry Shake

S'intentarà atendre apropiadament dintre de les nostres possibilitats a aquells mitjans que desitgin fer difusió d'aquesta Jornada de Sismologia abans, durant o després de la data de realització sempre que es posin prèviament en contacte amb l'organització per consensuar-ne els detalls mitjançant l'e-mail de consulta: event@observatori-fabra.cat

Requisitos actividad:

Inscripció prèvia necessària a l'adreça de correu event@observatori-fabra.cat

Más información: https://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/frontend/detall_activitat.asp?ID=4101
compartir

Cercador d'activitats




butlletí gaudim

Suscríbete
a nuestros boletines

Recibe nuestros boletines de Parques, suscríbete a la agenda y al Informativo

butlletí gaudim

Sugerencias, opinión
y redes sociales

Envíanos tus sugerencias, opina y visita nuestras redes sociales