El programa anual Paseos guiados son salidas que se dirigen a un público general y familiar que permiten conocer, de la mano de expertos conocedores del territorio, el rico patrimonio natural y cultural de los espacios naturales de la Red de Parques Naturales. Hay salidas de observaciones nocturnas, de aves migratorias y aves nidificantes, salidas dedicadas al paisaje geológico, a la fauna y la flora, y salidas de descubrimiento del patrimonio construido y de la huella del ser humano en el territorio.
Pueden descarregarse el PDF del programa completo o resumido, o consultar el calendario por fecha y parque que se encuentra más abajo.
(Próximamente se publicarán los programas del resto de parques).
Les altes valls de Canyamars preserven algunes de les vernedes i avellanoses més esponeroses i ben conservades del Maresme. El tancament de muntanyes confereix un microclima fresc i humit inaudit a la comarca. Vegetació, fauna i activitats humanes hi són ben especials i adaptades.
Durada: 4 h Distància: 9 km Desnivell: 150 m
21/05/2017
9.30 h
Plaça de la Germandat – Pou de Glaç – Can Cot – Torrent de Rupit – Retorn Canyamars (Dosrius)
Itinerari guiat pel sector oriental del terme de Sant Vicenç de Castellet per gaudir del patrimoni natural, paisatgístic, cultural, i arquitectònic ...
21/05/2017
10h
Vallhonesta, Sant Vicenç de Castellet Vallhonesta Sant Vicenç de Castellet
Descobrirem la gran diversitat d’arbres d’aquesta vall i aprendrem a identificar un bon nombre de les espècies arbòries més comunes de les muntanyes mediterrànies, a descobrir-ne els usos i les llegendes. Ens acompanyarà la frescor revitalitzant de la riera de Vallcàrquera.
Descoberta de l’espeleologia. Davallarem amb cordes a l’avenc Emili Sabaté i descobrirem el món subterrani. Podrem gaudir del silenci, de les formacions de calcita i, amb una mica de sort, d’algun ratpenat.
Recorregut per conèixer els secrets de les fonts d'Argentona, dels seus custodis i també de les muntanyes que les acullen. L'activitat té una durada d'unes tres hores i mitja.
Un estrany viatger vingut d’orient, va estudiar els secrets de les muntanyes d’Olèrdola fa molt de temps. Els nostres historiadors han trobat l’antic mapa que va dibuixar i ara ens disposem a trobar el seu secret més ben amagat. Veniu a descobrir-lo.
Activitat que ens ajudarà a difondre més el món de les papallones i, sobretot, a conèixer la feina que fan els col·laboradors voluntaris del projecte de seguiment de les poblacions de papallones diürnes: el Butterfly Monitoring Scheme a Catalunya (CBMS).
Del 20/05/2017 hasta el 11/06/2017
En funció de la localitat (consulteu programa)
Diverses localitats (consulteu programa) Diverses localitats (consulteu programa)
Este portal web únicamente utiliza cookies propias con finalidad técnica, no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su conocimiento. Sin embargo, contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas a la de la Diputación de Barcelona que usted podrá decidir si acepta o no cuando acceda a ellos. Consulte la Política de privacidad