Guilleries-Savassona Actes i presentacions

Organitzadors: Ajuntaments de Les masies de Roda i Vilanova de Sau

Telèfon: 609.625.587

A/e: info@difucor.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

El proper dissabte 18 d'abril, tindrà lloc la presentació del llibre "Història de la construcció del Pantà de Sau", a l'edifici del mirador de la presa. Acte amb el que es clausurarà la celebració dels 50 anys de la seva construcció que durant més d'un any han aplegat un bon grapat d'actes entorn al pantà de Sau.

La presa del pantà de Sau va ser inaugurada l'any 1963 després de 20 anys d'obres. A sota les aigües del pantà hi resta la població de Sant Romà de Sau, on el seu famós campanar treu el cap per sobre les aigües. Aquesta obra d'enginyeria hidràulica suposà un canvi tan en el paisatge de la Vall de Sau com en el mapa humà de la zona. Des de llavors, les aigües del Ter es dedicaren a la producció hidroelèctrica i a la seva distribució com a font d'abastament d'aigua a poblacions de Barcelona, Girona i la Costa Brava.

L'any 2013 van començar els actes de commemoració dels 50 anys de la construcció de la presa. En el seu aniversari l'ajuntament de Vilanova de Sau i el de les Masies de Roda van encarregar a Joan Lagunas l'elaboració d'un llibre on es recollís la història de la construcció del pantà. Un llibre que l'autor acompanyat dels alcaldes de Vilanova de Sau i les Masies de Roda, Joan Riera i Ramon Isern presentaran el proper 18 d'abril a les 6 de la tarda al Mirador de la presa, amb aquest acte es clausurà la celebració dels 50è aniversari.

Una obra fruit del treball d'investigació que ha realitzat el seu autor sobre el procés de construcció de la presa a partir dels projectes dels enginyers que el varen projectar i construir. Però també recull les anècdotes, vivències i el testimoni escrit de diferents persones vinculades amb la seva construcció i la vida de la gent de la Vall de Sau. Una voluminosa obra que es converteix en el primer recull exhaustiu i documentat de la "Transformació socioeconòmica i geogràfica de Vilanova de Sau i les Masies de Roda".

Per facilitar el desplaçament als veïns l'ajuntament de les Masies de Roda posarà un autobús gratuït per poder assistir a l'acte. El llibre estarà disponible a les diferents llibreries de la comarca.

Més informació: http://www.pantadesau.cat

Categories: Guilleries-Savassona, Actes i presentacions, general,