Guilleries-Savassona Festivals i espectacles

Organitzadors: Caramelles del Roser i Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta

Telèfon: 938 122 179

A/e: sjv.visita@vilatorta.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

Com cada matí de Pasqua Florida, el proper 1 d' abril les Caramelles del Roser sortiran a cantar caramelles amb els Goigs del Roser com a fil conductor d’aqueta tradició més que centenària. Enguany serà una diada especial i emotiva ja que es dedicarà la cantada a Santi Riera, músic, compositor i director musical de les Caramelles del Roser, que va morir el dia 11 de març passat.

A més dels Goigs del Roser, també es cantarà:

Quatre-cents anys, amb lletra de Núria Dalmases i música de Manel Rodríguez. És una sardana a tres veus, composta l’any 1989 i estrenada el 1990.
Som caramellaires, amb lletra de Xevi Pona i música de David Rodríguez. Havanera a tres veus, composta el 2010 i estrenada el 2011.
Gentil Adriana, amb lletra i música de Manel Balasch. Aquesta sardana a dues veus és una composició de l’any 1946, estrenada a l’Argentina el 1965 i a Sant Julià de Vilatorta el 1984.
Rosa Vera, amb lletra d’Anton Carrera i música de Santi Riera. És una sardana a tres veus, composta el 1994 i estrenada el 1995.
Som Vilatortins, amb lletra de Josep Suñé i música de Manel Suñé és la peça amb més càrrega simbòlica de la música vilatortina. És un sardana a tres veus, composta i estrenada l’any 1947, reestrenada el 1977 i tornada a cantar novament el 1996.
Adéu-siau, amb lletra i música de Manel Balasch, és un vals a dues veus compost el 1980 i estrenat el 1986. És la peça de comiat de totes les cantades de caramelles.

L' Itinerari, amb un horari orientatiu, serà el següent:
De 9 a 10 h: plaça de l' Ajuntament, c. de la Mercè, pl. Francesc Macià, c. de la N'Anna Xica, c. del Montseny i pl. Major.
De 10 a 11 h: c.del Pont, c. del Rector Roca, c. de la Font, Av. Sant Jordi, c, del Centre, c. Matagalls, c. Coll de Romagats i c. Puig-l’agulla.
D'11 a 12 h: c. de Núria c. de l'Albereda, av. Balmes i c. sant Roc.
A les 12 del migdia les Caramelles del Roser participar en la trobada “Música per la llibertat”, l’acte de suport als presos polítics i exiliats que organitza el CDR cada diumenge a les 12 del migdia, a la plaça de Catalunya.

A l’església, després de la missa de les 12, es cantaran els Goigs del Roser i una selecció de peces, juntament amb el cors infantils i la coral Cants i Rialles. La cantada de cloenda serà a la plaça de l’Ajuntament, seguida del sorteig de la mona de Pasqua.
Les Caramelles del Roser conviden a tots els vilatortins, als nouvinguts i visitants a participar i gaudir de la diada.

Més informació: http://www.vilatorta.cat/actualitat/noticies/2018-03-20-les-caramelles-del-roser-diada-de-pasqua.html

Categories: Guilleries-Savassona, Festivals i espectacles, general,