Montnegre-Corredor Cursos i tallers | Educació ambiental
de juny

Taller: fem un capçal de fenàs

@Carles Alcoy

Horari d'inici: 11 h

Horari complet:
d'11 a 12.30 h

Lloc: Can Boet. Centre de patrimoni arqueològic i natural
Carrer de Pablo Iglesias, 83
Mataró

Organitzadors: Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró. Col·labora: Centre de Documentació del Parc del Montnegre i el Corredor a Mataró

Telèfon: 937 412 930

A/e: educacultura@ajmataro.cat

Públic a qui va dirigida l'activitat: General

Accés: gratuït

Descripció:

Activitat pràctica i narració que ens porta al món els oficis d'abans, a càrrec de Carles Alcoy.
El capçal és un estri de cistelleria elaborat amb fenàs o sègol o boga o cugula o altres herbes del camp, ben comunes al paisatge mediterrani. Antigament es feia servir per protegir els calders d'aram i les dones el portaven al cap pel tragí. Avui en dia aquesta peça pot ser útil com estalvis o fins i tot en decoració.
Aquesta activitat reivindica tecnologies i maneres de fer artesanals, com l'ús de materials naturals, sostenibles i no contaminants. Can Boet inicia així un cicle de tallers sota el lema “de tota mena de brosses es fan coses”.

Dins el programa d'activitats de la Setmana de la Natura (del 22 de maig al 5 de juny).

Requisits activitat:

Activitat gratuïta, amb inscripció prèvia al 937 412 930 (de dl a dv de 9 a 14 h) o bé a l’adreça educacultura@ajmataro.cat

Recomanat a partir de 6 anys. Els menors han d'anar acompanyats de com a mínim un adult.

Més informació: https://www.culturamataro.cat/agenda-cultura/fem-un-capcal-amb-fenas

Categories: Montnegre-Corredor, Dia Europeu dels Parcs, Cursos i tallers, Educació ambiental,