Sant Llorenç-Obac
Jornades de manteniment de la reforestació al Bosc de Can Deu
24/02/2019
de 9.30 a 14 h
parc.activitat.acces: parc.activitat.gratuit
parc.activitat.tipuspublic: parc.activitat.general
c/ del Bosc, s/n
08207 Sabadell
parc.activitat.lloc-trobada: Masia de Can Deu
Organizers: Fundació 1859 Caixa Sabadell
937 164 781

Sergi Gil
Dates i zones d'actuació:
- Diumenge 17 de febrer: àrees de Sant Vicenç de Verders i de Vallehermoso
- Diumenge 24 de febrer: àrees de Sant Julià d'Altura i de l'aparcament de la ctra. Sabadell/Matadepera
Organització de les Jornades:
De 9.30 a 10 h: Arribada a la masia, identificació dels inscrits prèviament i constitució de dos grups de treball, un per a cadascuna de les àrees de reforestació. Presentació dels tècnics que acompanyaran als grups.
De 10 a 10.30 h: Recollida d’eines i estris per a les tasques de recuperació i observació del bosc (tisores de podar, aixades, rasclets, regadores…). Ruta d’observació del bosc de camí a la zona de treball. Explicacions dels tècnics.
De 10.30 a 12 h: Treball de camp en una de les àrees reforestades. Les feines a fer seran:
▫ Retirar, arrencant o tallant, la malesa que ocupi els clots de plantació amb els arbrets plantats els anys anteriors, especialment les bardisses i l’herba.
▫ Refer els clots de plantació per millorar la captura d’aigua d’escorrentia i incrementar les probabilitats de supervivència.
▫ Identificar exemplars d’espècies invasores i arrencar-les (Senecio inaequidens, Phytolacca americana i Ailanthus altissima).
De 12 a 13 h: Seguiment de la regeneració del Bosc. Tornant a la masia pararem a alguna de las parcel·les de seguiment, en les que s’han localitzat, identificat i mesurat exemplars de les espècies arbòries existents, amb l’objectiu de tenir una referència del creixement de la vegetació. Caldrà identificar els abrets, indicant-ne l’espècie, la ubicació dins la parcel·la, amidant-los i anotant el seu estat general.
De 13 a 14 h: Tornada a la masia. Temps per a visitar el lavabo i refrescar-se. Possibilitat de realitzar una visita guiada per les instal·lacions del Centre d’Educació Ambiental, en especial a la granja i la masia, seu del Museu de la Vida al Camp. Agraïment als participants i comiat.
