Metodologia

 

El programa de treball de Coneguem els nostres parcs consta de dues fases: la primera es desenvolupa a l’aula i la segona, en un parc.

 
 

Fase 1. A l’aula

 

La primera fase s’ha de fer a l’escola i té com a finalitat donar informació teòrica sobre la Xarxa de Parcs Naturals gestionada per la Diputació. És una primera presa de contacte amb aquests espais naturals protegits, en la qual es van introduint conceptes teòrics que després tindran una aplicació pràctica durant l’itinerari pedagògic guiat de la segona fase. La sessió la condueix el professor o tutor del centre amb el suport dels recursos i materials educatius recollits a la web Coneguem els nostres parcs.

No obstant això, els monitors poden impartir classes presencials en casos justificats de sol·licituds de centres d’educació especial o en risc d’exclusió social.

 

 

Fase 2. Al parc

 

La segona fase consta d’un itinerari pedagògic guiat per educadors ambientals especialitzats en un dels espais naturals protegits integrats en el programa. Els espais on es duen a terme els itineraris són el Parc Natural del Montseny. Reserva de la Biosfera, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el Parc del Montnegre i el Corredor, el Parc del Garraf, el Parc del Castell de Montesquiu, l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona i el Parc Agrari del Baix Llobregat.

Els alumnes observaran i coneixeran diferents aspectes naturals, socials i patrimonials del parc triat desenvolupant diverses activitats educatives mentre passegen i descobreixen un entorn únic.

La visita es fa en el mateix horari que una sortida escolar d’un dia. L’itinerari pedagògic guiat té una durada de 4 hores, de 10 a 14 h. Després, els participants poden aprofitar per dinar a les àrees habilitades en els parcs.

 

 

interest