El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Pots descarregar-te el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobaràs més avall.
Amb aquest taller coneixerem els remeis naturals que podem fer amb plantes medicinals, així com indicacions per tenir la nostra pròpia farmaciola natural.
31/05/2026
10 h
Sala gran de l’Hotel d’Entitats de Cabrils Cabrils
Passejada en què farem parades interpretatives per conèixer més a fons el Garraf amb els diferents sentits, i recol·lectarem mostres d’aromàtiques amb les quals farem un taller de bossetes d’olor.
Amb els arqueòlegs Marta Fàbregas i Cesc Busquets i la restauradora Laura Aymerich, repassarem la història del castell de Besora a través dels materials que s’han trobat en les excavacions.
Recorrerem els boscos del Parc del Castell de Montesquiu a la recerca d’orquídies silvestres per saber en quins hàbitats les podem trobar i aprendre a identificar-les.
La Laia passa un cap de setmana a casa de l’àvia Remei, que coneix totes les plantes medicinals de la serralada Litoral. Ens acompanyeu a descobrir els secrets remeiers del Parc?
Itinerari circular en què veurem tots els elements geològics que configuren un carst, alhora que descobrirem com vivien en el passat els habitants del massís del Garraf.
Us aproparem a la vida quotidiana d'una de les ciutats medievals més importants de l'alta edat mitjana a Catalunya, mitjançant les últimes excavacions arqueològiques realitzades.
24/05/2026
11 h
Pla dels Albats (Conjunt Monumental d'Olèrdola) Olèrdola
Els nostres boscos conserven secrets gairebé oblidats: herbes medicinals, plantes comestibles i altres vegetals de propietats inesperades. Veniu a descobrir-ho!
24/05/2026
10 h
El recorregut es determinarà segons la floració i l’abundància d’espècies Sant Celoni
Passejada amb calma culminada per la visita d’un bosc de castanyers centenaris. Us explicarem els diferents pisos climàtics i observarem detalls en miniatura del camí per bosc d’alzinar.
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat