El programa anual Passejades guiades són sortides que s'adrecen a un públic general i familiar que permeten conèixer, a través del guiatge d'experts coneixedors del territori, el ric patrimoni natural i cultural dels espais naturals de la Xarxa de Parcs Naturals. Hi ha sortides d'observacions nocturnes, d'aus migratòries i aus nidificants, sortides dedicades al paisatge geològic, a la fauna i la flora, i sortides de descoberta del patrimoni construït i de la petjada de l'ésser humà en el territori.
Pots descarregar-te el PDF del programa complet o resumit, o consultar el calendari per data i parc que trobaràs més avall.
La carena del Montnegre és una petita illa de vegetació caducifòlia, amb espècies amants de la humitat i la frescor. Identificarem aquests arbres de la boira.
19/05/2019
9 h
Desplaçament en vehicles particulars fins a Sant Martí de Montnegre (10 km). Sant Martí de Montnegre – Font del Llorà – Prat Perelló – Faigs d’en Preses – Coll de Basses – Sant Martí de Montnegre Sant Celoni
Passejada guiada en què veurem formacions geològiques d’origen fluvial, com ara les terrasses o els talussos de material sedimentari tou, erosionats per l’acció de l’aigua.
El salt del Mir, de 35 metres d’alçada, és un paratge d’una gran bellesa. L’indret és espectacular, especialment si porta una bona quantitat d’aigua. La volta que us proposem passa també per la bonica ermita del Prat.
19/05/2019
8.15 h, pels que no han fet mai marxa nòrdica i 8.45 h, pels que ja n'han fet.
Posa’t les botes de muntanya per seguir una ruta en què comentarem històries d’ibers i romans, de tombes medievals, de la fil·loxera, de pintures prehistòriques... I xino-xano arribarem a un dels punts més elevats del Parc.
Itinerari inclusiu i teatralitzat que es realitza al llarg del recorregut adaptat de la font del Frare, vorejant la riera de Santa Fe, al Parc Natural del Montseny.
18/05/2019
12 h
Centre d'Informació Can Casades Ctra. BV-5114 de Sant Celoni a Viladrau, km 21 Santa Fe de Montseny
Diverses proves i jocs amagats pel poble de Castellet i el seu entorn us faran descobrir quines plantes, ocells i altres animals viuen al voltant del pantà i el Parc del Foix. Orienteu bé el mapa i les trobareu!
Passejant pels camins i boscos que hi ha a la vora de la població de Mura, descobrirem algunes de les espècies més singulars d’aquesta família de flors tan boniques.
Des de l’Observatori situarem els planetes a escala. Prendrem consciència de l’espai interplanetari i de com es veuen Sol i els planetes des de qualsevol altre. A raó d’un milió de quilòmetres a cada passa gaudirem del magnífic entorn natural del Garraf.
12/05/2019
10 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Explicació de la presència del teixó a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona i caminada per l'itinerari senyalitzat de Lledoners per a l'observació de teixoneres.
12/05/2019
11 h
Sala de Plens de l'Ajuntament de Folgueroles Plaça Mossèn Cinto Verdaguer, 2 Folgueroles
De Pineda cap al Montnegre, tot seguint la riera, hi ha un mosaic paisatgístic d’erms, conreus i bosquines amb interessants punts d’observació d’ocells gràcies a la combinació d’espais oberts i forestals.
12/05/2019
8 h
Passejada per l’entorn de Pineda amb l’objectiu de descobrir la vida secreta dels ocells. Es recomana portar binocles i una guia d’ocells Pineda de Mar
Itinerari guiat per identificar les plantes que les àvies del Montseny feien servir per obtenir els remeis casolans, i que ens aproparan al seu món, tan diferent ja del nostre.
Seguirem els col·laboradors d’aquesta xarxa, amb més de 60 estacions de seguiment de papallones diürnes, per detectar els possibles efectes del canvi climàtic sobre aquests insectes.
11/05/2019
11.30 h
Breu recorregut pel transsecte de Ca l’Arenes del Catalan Butterfly Monitoring Scheme Dosrius
Ruta teatralitzada inclusiva, amb dos actors i un educador ambiental, que explora, en diferents parades, els cincs sentits. Transita per la plana del Corredor, un terreny fàcilment transitable. Gratuïta i per a tots els públics.
Breda celebra la 4a Fira del Monestir, amb xerrades, tastets gastronòmics, mercat d'artesania i altres activitats, així com la Festa de l'Ajust, la ''festa petita'', que tindrà cercaviles, correfocs, concerts, sardanes i moltes activitats més. No us ho perdeu!
Itinerari que permet passar per la serra del Pedregal i les fonts de l’Ermetà i de Sant Vicenç, les ruïnes de l’ermita de Sant Vicenç del Bosc i la font i ruïnes de can Gordi, de la mà del Club Muntanyenc Sant Cugat.
05/05/2019
Al voltant de les 9 h
Parc Natural de Collserola Barcelona i Sant Cugat del Vallès.
Herbes remeieres i cultura popular arran d’aigua. Aquesta ruta vol ser un tast a la riera com a espai viscut, acostant els visitants als elements de la cultura popular, especialment els vinculats a les dones i, a través de la figura de la bruixa, al ric patrimoni etnobotànic de la riera.
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat