El programa anual Paseos guiados son salidas que se dirigen a un público general y familiar que permiten conocer, de la mano de expertos conocedores del territorio, el rico patrimonio natural y cultural de los espacios naturales de la Red de Parques Naturales. Hay salidas de observaciones nocturnas, de aves migratorias y aves nidificantes, salidas dedicadas al paisaje geológico, a la fauna y la flora, y salidas de descubrimiento del patrimonio construido y de la huella del ser humano en el territorio.
Pueden descarregarse el PDF del programa completo o resumido, o consultar el calendario por fecha y parque que se encuentra más abajo.
(Próximamente se publicarán los programas del resto de parques).
Itinerari per conèixer les històries dels maquis a Sant Llorenç, com la de Marcel·lí Massana "Panxo", i els fets que van ocórrer a Casa-saies i a la casa del Flequer.
Travessarem conreus, pinedes i rouredes, i arribarem a la fortalesa ibèrica del Casol de Puigcastellet. Amb vistes imponents a la plana de Vic, l’estructura defensiva ens remunta a la convulsa època de la conquesta romana i ens permet imaginar la vida dels ausetans.
Itinerari fins les entranyes de la cova Negra, d’uns 25 metres de llargada. Després d’una gatera d’uns 5 metres, gaudirem de la bellesa de les formacions calcàries de la sala principal.
28/02/2021
11 h
Granja Escola Can Pere de la Plana Masia Can Pere de la Plana, s/n. Sant Pere de Ribes
La història de l'esquirolet del Parc. Un itinerari a través d'un conte per als més petits de la casa. Anirem descobrint el camí amb les diferents aventures del nostre amic Oriol, l'esquirol! Itinerari guiat teatralitzat seguint la ruta de Wikiloc del Parc de la Serralada Litoral.
Passejada en bicicleta elèctrica de muntanya. Gràcies al motor incorporat en la bicicleta, el recorregut serà fàcil i divertit. Gaudiràs d'un entorn espectacular al voltant del Parc del Garraf. Longitud del recorregut: 20 km aproximadament.
27/02/2021
10 h
Parc del Garraf EBIKESITGESTOURS - Carrer Sinia Morera, 5 Sitges
La ramaderia extensiva és un activitat tradicional valuosa tant per la provisió d’aliments com per la prevenció d’incendis i la gestió i conservació dels hàbitats oberts que aporten diversitat de paisatge i incrementen la biodiversitat dels espais naturals. Acompanyarem un ramat de cabres i mirarem el parc amb uns altres ulls.
Acompanyats pel geòleg Isaac Camps, passejant cap a la font del Foradadot (Mura) descobrirem la pedra tosca, els seus secrets, i el perquè de les fonts que brollen misteriosament d'aquest indret.
Farem un petit itinerari i anirem realitzant diferents activitats per entrar en contacte amb la natura i amb nosaltres mateixos. Arribarem fins al laberint de Cabrils on podrem connectar amb la seva màgia.
Passejada guiada pel sector oriental del terme de Sant Vicenç de Castellet per gaudir del patrimoni natural, cultural i històric de la vall de Vallhonesta, centrant-nos en l'extracció i els usos de la pedra.
21/02/2021
10 h
Vallhonesta, Sant Vicenç de Castellet Sant Vicenç de Castellet
Passejarem per la vall d’Horta coneixent la història d’aquesta vall i el passat vitícola d’aquesta zona a través de les barraques de vinya i marges de pedra seca.
Este portal web únicamente utiliza cookies propias con finalidad técnica, no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su conocimiento. Sin embargo, contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas a la de la Diputación de Barcelona que usted podrá decidir si acepta o no cuando acceda a ellos. Consulte la Política de privacidad