El programa anual Paseos guiados son salidas que se dirigen a un público general y familiar que permiten conocer, de la mano de expertos conocedores del territorio, el rico patrimonio natural y cultural de los espacios naturales de la Red de Parques Naturales. Hay salidas de observaciones nocturnas, de aves migratorias y aves nidificantes, salidas dedicadas al paisaje geológico, a la fauna y la flora, y salidas de descubrimiento del patrimonio construido y de la huella del ser humano en el territorio.
Puedes descarregarte el PDF del programa completo o resumido, o consultar el calendario por fecha y parque que se encuentra más abajo.
Us convidem a fer aquest itinerari per entendre i descobrir el valor geològic del massís del Garraf. Durant el recorregut observarem els fòssils i els rasclers i arribarem a l'espectacular boca de l'avenc de l'Esquerrà. L'itinerari està pensat per a tots els públics.
20/12/2015
11 h
Can Grau Crta d'Olivella a la Plana Novella S/N Olivella
Les característiques geomorfològiques des massís de Sant Llorenç del Munt i la serra de l'Obac són degudes la intereacció de diferents factors que en van modelant la forma.
Seguirem els rastres i les pistes que deixen els tions al bosc, veurem de quines plantes s'alimenten durant l'any i on s'amaguen. Amb una mica de sort trobarem el tió del castell d'Olèrdola.
Recorregut: Font Picant de Cabrera – Creu de l'Abellà – Esqueis d'en Vivó (Banyadores) – Pla de les Faves – Coll de Burriac – Font Picant de Cabrera. Aproximació en vehicles particulars
Si voleu conèixer i identificar els bolets, no us perdeu aquest itinerari que recorre boscos d'alzina i roure, pinedes i on podreu observar belles panoràmiques de les comarques del Vallès, Maresme i Barcelonès.
13/12/2015
9.30 h.
Serralada Marina Tiana i Sant Fost de Campsentelles)
Vine amb nosaltres a la Fira de l'Avet d'Espinelves. Estalvia't les cues. Una passejada hivernal per camins i corriols, des de Viladrau fins a Espinelves ...
El poble de Sant Julià de Vilatorta és un museu a l'aire lliure d'arquitectura modernista i noucentista. La Ruta s'atura davant d'un gran nombre d'edificis.
Un recorregut pel costat de la riera de Santa Creu i per la carena de Puig Gil per conèixer la geologia d'aquest territori i entendre com era fa quaranta milions d'anys enrera. La sortida requereix una certa preparació dels participants per anar per la muntanya.
06/12/2015
10 h.
Pont de Vilomara i Rocafort Pont de Vilomara i Rocafort
Este portal web únicamente utiliza cookies propias con finalidad técnica, no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios sin su conocimiento. Sin embargo, contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas a la de la Diputación de Barcelona que usted podrá decidir si acepta o no cuando acceda a ellos. Consulte la Política de privacidad