caes

Marina

IV Trobada d'Estudiosos de la Serralada Litoral Central i VIII del Montnegre i el Corredor

Jornades tècniques | Educació ambiental

Del 20/11/2019 parc.activitat.fins 21/11/2019

Matí: de 9.30 h a 14 h. Tarda: de 16 h a 19 h

parc.activitat.acces: parc.activitat.gratuit

parc.activitat.tipuspublic: parc.activitat.general

Sala d’exposicions
Carretera Nova, 48

Vallgorguina

Organizers: Diputació de Barcelona i Ajuntament de Vallgorguina

934 022 843

jornadesparcs@diba.cat 

Iñaki Relanzón

Iñaki Relanzón

Descripció:

Presentació

El 20 i 21 de novembre del 2019 tindrà lloc la IV Trobada d'Estudiosos de la Serralada Litoral Central i VIII del Montnegre i el Corredor, a Vallgorguina, al Parc del Montnegre i el Corredor. L’objectiu és donar a conèixer els estudis i les iniciatives per gestionar la conservació, l'ús públic i el desenvolupament social i econòmic d'aquest territori realitzats en els quatre anys transcorreguts des de la darrera trobada, celebrada a Tiana.

El conjunt dels tres parcs de la serralada - el de la Serralada de Marina, el de la Serralada Litoral i el del Montnegre i el Corredor - conté una representació molt diversa de la fauna i flora mediterrània, a la qual s’ha d’afegir la presència d’espècies eurosiberianes en els racons més ombrívols. Al mateix temps, compta amb un valuós patrimoni cultural, que abasta des de la prehistòria fins els temps actuals, també objecte d’estudi i divulgació.

L’amenaça que per a aquesta biodiversitat suposa la fauna i flora exòtica que s’hi estableix, junt amb el canvi climàtic i l’increment de l’ús públic a les zones més fràgils dels espais naturals protegits, representa un dels reptes de conservació i gestió més importants d’aquestes àrees naturals protegides. Precisament, des de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, s’està treballant per establir xarxes de recerca i seguiment per conèixer les tendències del patrimoni natural així com per divulgar-lo a través d’iniciatives com una web de conservació de la biodiversitat.

En aquest escenari, us animem a presentar tots aquells treballs que, provenint d’institucions acadèmiques, de recerca, d’entitats o realitzades a títol particular, estiguin centrats en el patrimoni natural i cultural d’aquests tres parcs i el seu entorn immediat. Les diverses participacions signifiquen una oportunitat per contribuir, de forma fluïda i distesa, a la discussió i al debat, tot ajudant a consolidar la figura d’aquests espais naturals.

Presentació de comunicacions

Les persones que vulguin presentar a la trobada una comunicació amb els resultats dels treballs realitzats durant aquest darrer període, disposaran d'un màxim de 10 minuts per a fer-ho, i ho hauran de comunicar a l’organització en el moment de formalitzar la seva inscripció mitjançant el formulari per a ponents.

En aquesta inscripció s’haurà d’ajuntar un arxiu amb el resum de la comunicació que seguirà els criteris següents:

  • Escrit en català i castellà, amb el nom de l’autor o autors, la seva adscripció i paraules clau (entre 3 i 6).
  • No pot sobrepassar els 950 caràcters, incloent les paraules clau i els espais.
  • S'ha de lliurar abans del 20 d’octubre per tal de poder ser inclòs en la documentació que es donarà als assistents.
  • En el cas de que la presentació la faci més d’una persona, n’hi ha prou amb que adjunti el resum una d’elles en el moment de la inscripció.

Pòsters

Les persones que vulguin presentar un pòster il·lustratiu dels seus treballs, presentin comunicació o no, comptaran amb un espai per exposar-los durant la trobada, i ho hauran de comunicar a l’organització en el moment de formalitzar la seva inscripció mitjançant el formulari per a ponents

Format: hauran de seguir la plantilla establerta per l'organització.

  • Mida: 100 de llarg x 70 d’ample, orientació vertical
  • Es portaran directament a la Trobada. En cas de que l’organització els hagi d’imprimir, es notificarà aquest fet i es lliurarà l’arxiu abans del 20 d’octubre.

Programa

Dimecres 20

  • De 9 h a 9.30 h: Acreditacions
  • 9.30 h: Paraules de benvinguda
    • Joan Mora. Alcalde de Vallgorguina
    • Jordi Padrós. Coordinador d’Espais Naturals. Diputació de Barcelona

Hidrologia

Història

Flora i vegetació

Ecologia

Ús públic

Dijous 21

Fauna

Flora i vegetació

  • 16.00 h: Aportacions de la pedoantracologia a l'estudi biogeogràfic de l'avet i el faig als boscos del Montseny i del Montnegre al llarg dels darrers 10.000 anys. Raquel Cunill

Fauna

Inscripcions

La jornada és gratuïta. Per raons organitzatives, les persones interessades en assistir-hi, ja sigui com a oients o com a ponents, hauran de formalitzar la inscripció corresponent.

  • Formulari d'inscripció per a oients tancat
  • Formulari d'inscripció per a ponents tancat

Publicació de les comunicacions

Posteriorment, la Diputació de Barcelona publicarà en format digital els treballs presentats. Amb aquest objectiu, caldrà lliurar a l'organització:

No es publicaran els treballs la documentació dels quals arribi més tard del 31 de gener.
Les publicacions de les Trobades d’Estudiosos estan disponibles a la llibreria de la Diputació de Barcelona

Secretaria de la trobada

Secció de Divulgació i Comunicació de la Gerència de Serveis d’Espais Naturals.
Àrea de Territori i Sostenibilitat. Diputació de Barcelona
Carrer del Comte d'Urgell, 187, 3r. 08036 Barcelona
Telèfon: 934 022 843
​​​​​​​a/e: jornadesparcs@diba.cat

Per a consultes relacionades amb la cessió de drets d'autor

a/e: oad.prop.intel@diba.cat

Com arribar-hi

En autobús des de Sant Celoni

Vehicle propi:

Carretera C61 d’Arenys de Mar a Sant Celoni

Mapa

Enllaç google maps


compartir

Cercador d'activitats





butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials