caes

Conservació de la biodiversitat

La Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona alberga un ric i valuós patrimoni natural. Aquesta diversitat pren encara més rellevància en trobar-se ubicada en una de les àrees amb més dinamisme territorial i més densament poblada de la Mediterrània.

En aquest web podreu descobrir moltes coses sobre la biodiversitat de cada parc, destacant les espècies més emblemàtiques de flora i fauna, així com dels seus hàbitats i de la seva geologia.

Així mateix, es mostra quines són les tasques que es duen a terme per conèixer l'estat d'aquest patrimoni viu i dinàmic i per poder protegir-lo i millorar-lo, per exemple, estudis, seguiments, plans, projectes i accions de conservació.

També podreu accedir de forma fàcil a través de diverses dreceres a material divulgatiu sobre aquest patrimoni; les notícies que van sorgint; múltiples activitats lúdiques i educatives relacionades amb el món natural, i diferents vies per participar en l'augment del coneixement de la biodiversitat i en la seva conservació.


La realització de la pàgina web Conservació de la biodiversitat ha comptat amb les col·laboracions següents:


  • Passejades guiades
Aula BGT

Quan arriba la tardor, arriba la Castanyera! Farem una passejada per conèixer els secrets que amaguen aquests boscos durant la tardor guiats per la Castanyera del Parc de la Serralada Litoral.

25/10/2026
10 h
Vilanova del Vallès
Vilanova del Vallès
  • Litoral
  • Cursos i tallers
Blanca Vilageliu

Celebrem el Dia Mundial dels Ocells amb anellament d’ocells, tallers per als més menuts, concurs infantil d’identificació i un munt d'activitats més. 

03/10/2026
8 h
Parc del Castell de Montesquiu
Montesquiu
  • Montesquiu
  • Passejades guiades
Associació Edulis

Activitat en què descobrirem la vida marina que tenim a les nostres costes i sortirem a la platja per observar i recollir organismes marins.

05/07/2026
11 h
Parc de Terramar Sitges
Sitges
  • Garraf
  • Educació ambiental
Consorci del Ter

PLACES EXHAURIDES.

Sessió pràctica a la riera Major, en la qual descobrirem la seva gran riquesa natural. Entrarem a l'aigua amb botes de pesca, observarem els peixos que hi habiten i coneixerem en quin estat estan.

04/07/2026
10 h
Riera Major
Pont de Malafogassa
Sant Sadurní d'Osormort
  • Guilleries-Savassona

Destaquem

Impacte del canvi climàtic als boscos de la Xarxa de Parcs

Impacte del canvi climàtic als boscos de la Xarxa de Parcs

Infografies de la fauna subterrània de la Xarxa de Parcs Naturals

Infografies de la fauna subterrània de la Xarxa de Parcs Naturals

Coneixes el liró gris? Visita el Projecte Liró

Coneixes el liró gris? Visita el Projecte Liró

Notícies

Vídeo

Col·lecció de vídeos "Conservació de la biodiversitat a la Xarxa de Parcs Naturals"


butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials