caes

Benvinguda

La Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona alberga un ric i valuós patrimoni natural. Aquesta diversitat pren encara més rellevància en trobar-se ubicada en una de les àrees amb més dinamisme territorial i més densament poblada de la Mediterrània.

En aquest web podreu descobrir moltes coses sobre la biodiversitat de cada parc, destacant les espècies més emblemàtiques de flora i fauna, així com dels seus hàbitats i de la seva geologia.

Així mateix, es mostra quines són les tasques que es duen a terme per conèixer l'estat d'aquest patrimoni viu i dinàmic i per poder protegir-lo i millorar-lo, per exemple, estudis, seguiments, plans, projectes i accions de conservació.

També podreu accedir de forma fàcil a través de diverses dreceres a material divulgatiu sobre aquest patrimoni; les notícies que van sorgint; múltiples activitats lúdiques i educatives relacionades amb el món natural, i diferents vies per participar en l'augment del coneixement de la biodiversitat i en la seva conservació.


La realització de la pàgina web Conservació de la biodiversitat ha comptat amb les col·laboracions següents:


  • Passejades guiades
iStock.com/agafapaperiapunta

Passejarem per corriols i camins ben florits i gaudirem de la descoberta d’una munió d’herbes medicinals i culinàries. Una sortida per fer salut!

14/06/2026
11 h
Entorns del Montseny
Figaró
  • Montseny
  • Passejades guiades
Alba Rovira

Recorrerem els boscos del Parc del Castell de Montesquiu a la recerca d’orquídies silvestres per saber en quins hàbitats les podem trobar i aprendre a identificar-les.

25/04/2026
10 h
Montesquiu
Montesquiu
  • Montesquiu
  • Cursos i tallers
Blanca Vilageliu

De la mà de l’Adriana aprendrem les tècniques més senzilles per elaborar remeis naturals a casa. 

11/04/2026
10 h
Montesquiu
Montesquiu
  • Montesquiu
  • Cursos i tallers
El Petit Bosc

Una invitació a retrobar-nos amb les nostres essències i saviesa des de la simplicitat del no fer, valorant el silenci com l’espai natural per a l’escolta. Esperit de cavall! 

11/04/2026
10 h
Parc del Garraf
Olivella
  • Garraf
  • Xarxa de Parcs Naturals

Recomanem

Impacte del canvi climàtic als boscos de la Xarxa de Parcs

Impacte del canvi climàtic als boscos de la Xarxa de Parcs

Infografies de la fauna subterrània de la Xarxa de Parcs Naturals

Infografies de la fauna subterrània de la Xarxa de Parcs Naturals

Coneixes el liró gris? Visita el Projecte Liró

Coneixes el liró gris? Visita el Projecte Liró

Notícies

Vídeo

Col·lecció de vídeos "Conservació de la biodiversitat a la Xarxa de Parcs Naturals"


butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials