Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Marina El parc de les olors va prenent forma

Nova edició de la plantada popular a Tiana

Illa de plantació. Autor: Ajuntament de Tiana
19/04/2018

Com cada any des de l’any 1994, la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Tiana va organitzar l'activitat de la plantada popular. Ja el 2017 va canviar d’ubicació i de concepte i es va replantejar la plantada que, fins aleshores, tenia un caire més forestal per convertir-la en una plantada per millorar un entorn més urbà convertint un espai limítrof i fins al moment poc cuidat en un parc entre urbà i forestal. Un any més, el Parc de la Serralada de Marina hi ha col·laborat.

Parc Agrari | Diputació de Barcelona La jornada va servir per donar eines als tècnics i gestors dels ajuntaments i a la gent del territori

Els espais agraris, eines per al desenvolupament i gestió del territori

D. Guiteras a la trobada. Autor: Diputació Barcelona
18/04/2018

Experts en la preservació i gestió d’espais agraris en l’àmbit local de diferents territoris de l’Estat i també de França, van presentar el dimarts 10 d’abril a Collbató les seves experiències en aquests territoris, amb la voluntat d’intercanviar i valorar-les com a models de desenvolupament econòmic i social. La trobada, organitzada per la Diputació de Barcelona i amb la l’assistència de més de setanta participants, principalment tècnics i gestors municipals, així com agents socials, econòmics i polítics, va estar presentada pel vicepresident primer i responsable de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Dionís Guiteras.

Parc Fluvial Besòs Tot i la climatologia adversa, la sessió va ser un èxit

Primer anellament anual a Santa Coloma de Gramenet

Exemplar de verdum. Autor: Parc Fluvial del Besòs
16/04/2018

El dissabte 7 d’abril es va realitzar el primer anellament anual al Parc Fluvial del Besòs. Aquesta activitat tenia com a objectiu mostrar la gran diversitat i quantitat d'ocells que s'aturen durant les migracions als canyissars, herbassars i la llera del riu a l’alçada de Santa Coloma de Gramenet, un punt amb forta pressió de vies de comunicació interurbanes de la ciutat.

Guilleries-Savassona Comencen els actes de celebració dels 20 anys del Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Xerrada col·loqui sobre el canvi climàtic i els seus efectes sobre els boscos

J. Riera a la xerrada col·loqui. Autor: Aj. Sant Julià Vilatorta
16/04/2018

El divendres 13 d’abril es va realitzar, a l’antic Ajuntament de Vilalleons (Sant Julià de Vilatorta), una xerrada col·loqui sobre canvi climàtic i boscos: perspectives i possibilitats de gestió.

Xarxa de Parcs Naturals És el City Nature Challenge (CNC) local de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)

Biomarató: participeu en la marató d'observacions naturalistes més important del món!

Biomarató. Autor: CREAF
09/04/2018

Del divendres 27 al dilluns 30 d’abril tindrà lloc la Biomarató i volem que Barcelona sigui la ciutat guanyadora! La Biomarató és una competició amistosa entre més de seixanta ciutats d’arreu del món per fotografiar el màxim nombre d’espècies d'éssers vius a l’entorn urbà. Barcelona hi participa amb els trenta-sis municipis de la seva àrea metropolitana.

Collserola El dijous 26 d’abril a Can Coll (Cerdanyola del Vallès)

Jornada tècnica sobre la fertilitat del sòl, un factor clau en la producció agrària

Jornada sobre el sòl. Autor: CPNSC
09/04/2018

El proper dijous 26 d’abril a la tarda tindrà lloc una jornada tècnica sobre la importància de tenir cura del sòl i les tècniques de maneig agrari més adients per promoure la conservació i millora de la fertilitat. La jornada és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament.

Collserola Descarregueu-vos el document a la web

Es publica la diagnosi del sistema alimentari de Collserola

Espais agrícoles al Parc. Autor: CPNSC
06/04/2018

Es tracta d’una diagnosi participativa del sistema alimentari de l’àmbit d’influència de Collserola que analitza els reptes i les potencialitats per a la transició agroecològica del sistema alimentari a Collserola. Els resultats han estat la base per dissenyar el Pla d’Acció per a la Transició Agroecològica de Collserola, que es presentarà el proper 6 de maig a la Fira Agrícola de Collserola.

Litoral Podreu conèixer la biologia reproductora de l'astor, l'àguila marcenca, l'aligot vesper i el duc

El web Recerca en Acció mostra vídeos de les rapinyaires del Parc de la Serralada Litoral

Autor: Xesco Macià / FCRi
06/04/2018

Vols saber què passa a l’interior d’un niu d’àliga marcenca, d’astor o d’aligot vesper? Amb aquesta pregunta, els visitants del portal web Recerca en Acció, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) són convidats a viure en directe les vicissituds de la reproducció de diverses espècies d’ocells rapinyaires que viuen al Parc de la Serralada Litoral, i també d’altres que són presents dins el territori català.

Montseny Amb la col·laboració del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya (CTFC)

Jornada de treball a Masia Mariona sobre el tritó del Montseny

Reunió a Masia Mariona. Autor: XPN
06/04/2018

El divendres 16 de març, la seu de l'Oficina del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, Masia Mariona, va acollir la celebració d’una jornada taller amb l'objectiu de definir la reintroducció del tritó del Montseny (Calotriton arnoldi) al seu hàbitat natural.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest