Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Xarxa de Parcs Naturals El dissabte 12 de gener del 2019 a partir de les 11 h

El Museu de Ciències Naturals de Granollers inaugura l'exposició permanent 'Tu investigues!'

'Tu investigues!'. Autor: Museu CN Granollers
13/12/2018

El Museu de Ciències Naturals de Granollers acollirà, a partir del 12 de gener, una nova exposició permanent que porta per títol “Tu investigues!”. La festa d’inauguració, oberta a tothom, tindrà lloc en el recinte del Museu entre les 11 i les 13 h. Podreu gaudir de visites guiades, portes obertes i tallers familiars. Us hi esperem ben encuriosits i preparats per investigar!

Xarxa de Parcs Naturals S'analitzen miles de dades

Els seguiments de fauna de la Xarxa de Parcs permeten crear índexs climàtics que expressen la relació entre espècies i clima

'Plecotus macrobullaris'. Autor: Adrià López-Baucells
13/12/2018

El Museu de Ciències Naturals de Granollers i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona estan analitzant milers de dades resultat dels seguiments de papallones, ratpenats, petits mamífers i amfibis per tal d’obtenir indicadors globals de com afecta el canvi climàtic i la gestió dels espais a la fauna d’aquests espais naturals protegits.

Collserola Alliberar espècies exòtiques en un espai natural protegit és un delicte ecològic

Actuació de pesca elèctrica al pantà de Vallvidrera per retirar una espècie exòtica

Pesca elèctrica al pantà. Autor: CPNSC
13/12/2018

Per primera vegada, ha estat necessari organitzar un dispositiu de pesca elèctrica al Parc Natural de la Serra de Collserola per retirar centenars de carpins (Carassius auratus), més d’un miler, que van aparèixer a finals del mes d’agost al pantà de Vallvidrera. Cal recordar que l’alliberament d’espècies exòtiques en un espai natural protegit constitueix un delicte ecològic.

Marina S'ha retirat canya, ailant, plomall de la Pampa, robínia i morera de paper

Important eliminació de vegetació al·lòctona a la zona de Mas Llombart, a Sant Fost de Campsentelles

Canya eliminada. Autor: XPN
13/12/2018

L’objecte principal d’aquesta actuació és minimitzar i en la mesura d’allò possible eradicar les plantes invasores existents en l’àrea de Mas Llombart Sud, al terme municipal de Sant Fost de Campsentelles: canya, ailant, plomall de la Pampa, robínia i morera de paper.

Marina La inversió del Consorci del Parc de la Serralada de Marina ha estat de 8.997,92 euros

Treballs forestals a la finca de Can Miravitges, a Badalona

Tasques de millora. Autor: XPN
13/12/2018

L’objectiu de l’actuació feta és el desenvolupament del Pla de gestió i millora forestal (PTGMF) redactat pels tècnics de la Diputació de Barcelona per a la finca de Can Miravitges, propietat de l’Ajuntament de Badalona.

Guilleries-Savassona Es posarà en marxa una segona fase el febrer del 2019

Es presenten els resultats del projecte de ciència ciutadana per estudiar la invasió biològica de l'eruga defoliadora del boix

Instant de la presentació resultats. Autor: XPN
13/12/2018

Aquesta primavera i estiu s’ha parlat molt de l’expansió a Catalunya de l’eruga defoliadora del boix (Cydalima perspectalis), un lepidòpter originari de l’est d’Àsia que es va detectar per primera vegada a Europa l’any 2007. Concretament, a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona s’han detectat danys molt importants a les més de 2.000 hectàrees forestals amb boixedes, especialment als municipis de Tavèrnoles, Folgueroles i Sant Julià de Vilatorta.

Xarxa de Parcs Naturals Actualment, hi ha prop de 100.000 registres

La Xarxa de Parcs Naturals, nova institució proveïdora de dades de GBIF

Mapa amb la distribució de punts. Autor: GBIF.es
13/12/2018

Ja es poden consultar a través dels portals de GBIF (Global Biodiversity Information Facility) dades procedents de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Montseny | Xarxa de Parcs Naturals Elaborat i editat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers

Ja ha sortit el tercer i darrer pòster de la sèrie 'Papallones de Catalunya'

Detall del pòster. Autor: Museu CN Granollers
03/12/2018

Després dels pòsters dedicats a les papallones més comunes de la terra baixa mediterrània i de la muntanya mitjana, es presenta ara el tercer i darrer pòster de la sèrie ‘Papallones de Catalunya’ corresponent a les papallones de l’alta muntanya.

Montnegre-Corredor Al Parc del Montnegre i el Corredor

Plantació per incrementar la diversitat d'arbres a la finca de Can Bosc

Voluntaris durant l'acció. Autor: Cercle Voluntaris
03/12/2018

El dissabte 1 de desembre, els voluntaris i voluntàries del Cercle de Voluntaris van sembrar 2,5 kg d’aglans d’alzina surera i van plantar 480 peus de pi pinyoner, pi blanc i serveres a la finca de Can Bosc, al Parc del Montnegre i el Corredor.

Garraf | Xarxa de Parcs Naturals Una jornada de ponències, taula rodona, debat obert als assistents sobre les solucions basades en la natura (SbN)

El Museu de Gavà acull la 3a Jornada Tècnica d'Espais Naturals

3a Jornada Tècnica d'Espais Naturals. Autor: XPN
03/12/2018

El dimarts 27 de novembre va tenir lloc la 3a Jornada Tècnica d'Espais Naturals 'Renaturalitzar els pobles: solucions basades en la natura', al Museu de Gavà. La sessió de treball va oferir diverses ponències i una taula rodona sobre l'aplicació de les solucions basades en la natura (SbN), unes accions basades, inspirades o copiades de la natura que han de promoure la urbanització sostenible, la restauració dels ecosistemes degradats o la mitigació i adaptació al canvi climàtic.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest