Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Montesquiu Es realitza un monitoreig continu de la plaga

L'eruga del boix al Parc del Castell de Montesquiu

Trampa de feromones. Autor: XPN
11/11/2019

A l’abril del 2019, una quantitat important d’erugues van sortir dels capolls hivernals i van començar a alimentar-se de les fulles dels boixos. Per combatre-les, el Parc va contractar un servei de gestió de plagues que va fer un tractament en els 950 metres lineals de tanques de boix dels jardins, consistent en l’alliberament del bacteri Bacillus thuringensis, que causa la mort de les erugues que s’alimenten dels boixos. Els boixos del jardí van seguir en bon estat de salut, però els boixos dels boscos van patir una forta defoliació. Les erugues d’aquesta zona boscosa van completar el seu creixement fins a convertir-se en pupes a finals de primavera, a punt per transformar-se en papallones.

Montnegre-Corredor Van plantar pi pinastre i moixera

Plantació destinada a incrementar la diversitat d'arbres a la finca de Can Bosc

Grup de voluntaris. Autor: Cercle Voluntaris
11/11/2019

Una trentena de membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van dedicar el matí del dissabte 9 de novembre a realitzar tasques de plantació per facilitar la recuperació del bosc a la finca de Can Bosc, al Parc del Montnegre i el Corredor.

Collserola Es combinarà el tractament químic amb el biològic

Actuació fitosanitària sobre la població de processionària

Moment del tractament. Autor: CPNSC
11/11/2019

Entre el 18 i el 22 de novembre s’actuarà a diferents pinedes del Parc Natural de Collserola per reduir les poblacions de processionària. L’actuació es durà a terme principalment a Barcelona, Montcada i Reixac i diferents zones del Baix Llobregat.

Montseny Per participar-hi, cal inscripció prèvia

Sismologia a Fontmartina

Estació Biològica del Montseny. Fontmartina. Autor: XPN
10/11/2019

El dissabte 16 de novembre, a l'Estació Biològica del Montseny. Fontmartina del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny es realitzarà l'activitat 'Sismologia a Fontmartina'. La proposta, la primera d'aquestes característiques a l'Estació Biològica, és oberta a tothom i està pensada com un dia per aprendre i experimentar sobre aquesta ciència, en general, i sobre els terratrèmols, en particular. Cal inscriure's prèviament.

Montseny Aplega les novetats dels darrers tres mesos

Nova edició del butlletí de notícies del projecte Life Tritó Montseny

Tritó del Montseny. Autor: Iñaki Relanzón
10/11/2019

El passat mes d'abril es va editar el primer número del butlletí digital que recull les novetats del projecte Life Tritó Montseny i que té una periodicitat trimestral. Ara, ja podeu consultar el tercer butlletí de notícies. El butlletí s'edita en català, castellà i anglès.

Xarxa de Parcs Naturals Per establir una estratègia de seguiment de les poblacions de ratpenats a Europa

El Museu de Ciències Naturals de Granollers acull una reunió d'investigadors del projecte Climbats

Participants a la trobada. Autor: Museu CN Granollers
07/11/2019

L’equip d’Investigadors del Museu de Ciències Naturals de Granollers, seguint la mateixa línia de treball de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona, ha participat en la Comissió de gestió del projecte Climbats que té com a objectiu principal establir una Xarxa Europea de Seguiment dels Ratpenats.

Parc Agrari La trobada ha permès intercanviar experiències

Una delegació d'agricultors holandesos visiten el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat

Delegació holandesa. Autor: Diputació de Barcelona
07/11/2019

Del 4 al 6 de novembre, una delegació, formada per agricultors i responsables d’ordenació territorial de l’administració holandesa, ha visitat el Parc Rural del Montserrat i el Parc Agrari del Baix Llobregat per conèixer els avantatges que aquests parcs ofereixen als agricultors.

Litoral Fins al 20 de novembre serà a la Biblioteca Contravent

L'exposició itinerant del Parc de la Serralada Litoral arriba a Vilanova del Vallès

Detall de la mostra. Autor: XPN
08/11/2019

Del 30 d'octubre al 20 de novembre, la mostra podrà visitar-se a la Biblioteca Contravent (pl. dels Països Catalans, 4) del municipi vallesà. Produïda per la Xarxa de Parcs Naturals, consta d’una desena de plafons de fusta natural amb una quarantena d'il·lustracions de flora i fauna, obra d’Agnès Perelló.

Guilleries-Savassona | Montesquiu A l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona i al Parc del Castell de Montesquiu

Accions de conservació del cranc de riu

Exemplar de cranc de riu. Autor: XPN
07/11/2019

El cranc de riu de potes blanques (Austrapotamobius pallipes) era una espècie molt abundant fa només trenta anys a gairebé totes les rieres del país, però actualment està en perill d’extinció i només està present a les capçaleres d’un centenar de rieres a tot Catalunya.

Sant Llorenç-Obac Amb un disseny nou i la informació més rellevant

Es reedita el desplegable del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Detall del desplegable. Autor: O. Clavera / XPN
05/11/2019

La reedició del document de benvinguda recopila la informació més important sobre biodiversitat, història i ocupació humana, aprofitament socioeconòmic i ús públic del Parc Natural. Ofereix, també, una selecció dels deu punts d'interès més destacables d’aquest espai natural protegit, amb una breu explicació, ubicats en el mapa del Parc. Al desplegable, que compta amb un nou disseny, hi trobareu la relació dels diversos accessos i equipaments.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest