Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Guilleries-Savassona Als camins de les Punxes i del castell de Savassona

S'executen els treballs forestals de prevenció d'incendis a Tavèrnoles

Camí arranjat. Autor: XPN
16/01/2020

Al municipi de Tavèrnoles s’han executat treballs forestals de prevenció d’incendis als marges de dos camins de la xarxa viària bàsica per tal de reduir el combustible present i millorar la seguretat i el manteniment dels camins.

Collserola En l'àmbit del Parc només han resultat afectades 2,8 ha

Balanç positiu de la campanya de prevenció d'incendis

Incendi a Collserola. Autor: CPNSC
13/01/2020

Tot i uns primers mesos amb una meteorologia molt adversa, l’any 2019 es tanca amb un balanç molt positiu de la campanya de prevenció d’incendis.

Parc Fluvial Besòs L'impacte del vessament en els ocells no ha estat alarmant

Seguiment ornitològic durant el desembre del 2019 al Parc Fluvial

Parc Fluvial del Besòs. Autor: Parc Fluvial
13/01/2020

Durant el mes de desembre del 2019, el nombre d’espècies que es desplacen des de les seves zones de nidificació fins a les zones d’hivernada ja és molt baix. Les temperatures suaus no han potenciat l’arribada d’exemplars nous i, únicament, podem destacar 3 xarxets comuns (Anas crecca) a la desembocadura.

Xarxa de Parcs Naturals Els recursos estan destinats a ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i consorcis locals

L'anàlisi d'espais lliures, la millora del patrimoni natural i la reducció dels danys causats per la fauna, presents en el Catàleg de serveis 2020

Catàleg de serveis 2020. Autor: Diputació Barcelona
13/01/2020

La Diputació de Barcelona ha aprovat en Junta de Govern el nou Catàleg de serveis pel 2020, en vigor des del 10 de gener. El Catàleg conté tots els recursos econòmics, materials i tècnics que la Diputació posa a disposició dels governs locals de la província garantint, així, que poden prestar serveis i activitats a la ciutadania en les condicions adequades i de forma equilibrada a tot el territori.

Montnegre-Corredor És primordial reduir la velocitat i circular amb prudència

Augmenta la mortalitat dels amfibis durant les nits de pluja

Salamandra atropellada. Autor: D. Fernández / GRENP
09/01/2020

El GRENP (Grup de Recerca de l'Escola de la Natura de Parets del Vallès) i la Xarxa de Parcs Naturals han produït un vídeo que alerta sobre l'augment de la mortalitat dels amfibis les nits que ha plogut. Les imatges han estat preses al Parc del Montnegre i el Corredor durant un mostreig d'amfibis.

Foix Promou la sensibilització ambiental entre la població

Els ocells, fil conductor de la nova edició del calendari del Parc del Foix

Detall del calendari. Autor: XPN
09/01/2020

Els ocells són els protagonistes del calendari del 2020 que ha editat el Consorci del Parc del Foix. Enguany, les fotografies són de Vicenç Lara Bujaldón, veí de Clariana. El calendari, una acció de sensibilització ambiental, és gratuït i se n'ha fet un tiratge de 6.200 exemplars.

Foix Fins al moment, se n'han detectat dos nius

La vespa asiàtica arriba al Parc del Foix

Niu al costat del riu Foix. Autor: X. Bayer
09/01/2020

Present a diversos països europeus, la vespa asiàtica (Vespa velutina) és una espècie exòtica que va entrar a Catalunya per l’Empordà l’any 2012. Al 2018, es va trobar el primer niu al nucli urbà dels Monjos i, enguany, s’ha trobat un altre niu a pocs metres del riu Foix, prop de Penyafort. Amb aquest segon niu es constata la seva presència al Parc del Foix. Tanmateix, no s'ha detectat activitat al niu i la seva localització, en un punt força inaccessible, no representa cap risc per a la salut pública.

Parc Agrari Amb dues úniques excepcions

Aprovada la restricció de moviments de terres al Parc Agrari del Baix Llobregat per preservar els conreus

Camps de la vall Baixa. Autor: Parc Agrari
08/01/2020

La Comissió territorial d’urbanisme de l’àmbit metropolità de Barcelona, presidida pel secretari d’Hàbitat Urbà i Territori, Agustí Serra, va aprovar definitivament el passat 20 de desembre del 2019 una modificació de les normes que regeixen el Parc Agrari del Baix Llobregat per restringir la possibilitat de fer-hi moviments de terres, amb la voluntat de preservar-hi l’activitat agrícola.

Foix La brossa recollida serà transportada pel personal del Parc del Foix fins a un abocador controlat

Pescadors de la Federació Catalana de Pesca Esportiva i Càsting (FCPEC) netegen l'entorn del pantà de Foix

Pescadors participants. Autor: FCPEC
29/12/2019

El dissabte 28 de desembre, una vintena de pescadors de la Federació Catalana de Pesca Esportiva i Càsting (FCPEC) van realitzar una neteja de l'entorn del pantà de Foix, concretament a la zona de les Oliveres, sota el nucli de Castellet.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest