Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Montseny Recull les notícies publicades els darrers tres mesos

5è butlletí de notícies del projecte Life Tritó Montseny

Tritó del Montseny. Autor: Iñaki Relanzón
06/04/2020

Ja podeu consultar el 5è butlletí digital que recull les novetats del projecte Life Tritó Montseny i té una periodicitat trimestral. S'edita en català, castellà i anglès.

Xarxa de Parcs Naturals Recursos, jocs i propostes sense sortir de casa

Xarxa de Parcs Naturals: recursos, jocs i propostes sense sortir de casa

La XPN en emojis. Autor: XPN
06/04/2020

Atesa la situació excepcional que vivim aquests dies, des de la Xarxa de Parcs Naturals hem engegat algunes propostes a les diverses xarxes socials per tal de difondre continguts que ajudin les persones i famílies que ho desitgin a passar millor les estones de confinament. Es tracta de jocs, recursos, vídeos i sortejos per a tots els públics.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Cal un canvi de paradigma en què els sistemes naturals tinguin un paper clau

Protegir la natura és protegir la nostra salut

Delta de l'Ebre. Autor: Josep Melero / XPN
05/04/2020

Aquests dies, més enllà de les notícies sanitàries sobre l’evolució de la pandèmia del coronavirus, apareixen també nombrosos articles i reflexions provinents de les àrees de coneixement més diverses. S’analitzen les derivades presents i futures d’aquesta profunda crisi global des dels camps de l’economia, la sociologia, la filosofia o la cultura, per posar només alguns exemples, i es plantegen escenaris i reptes per a la humanitat.

Montseny Venda directa entre els productors del Parc Natural del Montseny i els consumidors

El Mercat virtual del Montseny, productes del Parc Natural a domicili

Cistella de la Botigueta de Mosqueroles. Autor: XPN
05/04/2020

La pàgina web Mercat virtual del Montseny ofereix la possibilitat de gaudir dels productes locals i de temporada que ens ofereixen els productors del territori. Es tracta d’una web de promoció i comercialització electrònica que facilita la comunicació i la venda directa entre els productors del Parc Natural i els consumidors.

Parc Agrari Provinents del Parc Agrari del Baix Llobregat i del Parc Rural del Montserrat, entre d'altres

Venda a domicili de productes agroalimentaris locals durant el confinament

Producte Fresc. Autor: Parc Agrari Baix Llobregat
05/04/2020

Davant la situació de confinament per la pandèmia de la COVID-19, són moltes les iniciatives que s’estan impulsant per posar a l'abast dels consumidors el producte alimentari local i de qualitat de les empreses productores i elaboradores que realitzen entrega a domicili, prèvia comanda dels seus productes.

Collserola Serà un punt important per als amfibis i un punt d'aigua permanent per a la fauna

Renovació de la bassa de l'Estació Biològica de Can Balasc, al Parc Natural de Collserola

La bassa, un cop arranjada. Autor: CPNSC
05/04/2020

Quinze anys després de la seva construcció, s’ha renovat la bassa situada a la masia de Can Balasc, seu de l’Estació Biològica del Parc. La intervenció ha permès diversificar els hàbitats d’aquest espai i n'ha augmentat la biodiversitat.

Collserola Un premi que posa en valor les tasques de coordinació i col·laboració entre el cos de Bombers i el Consorci dins el programa de prevenció dels incendis forestals al Parc Natural

Bombers de Barcelona reconeixen la tasca realitzada pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Lliurament del premi. Autor: Ajuntament de Barcelona
02/04/2020

Anualment, i en el marc de celebració del patró dels bombers, el cos reconeix les entitats que col·laboren cedint espais i materials per reforçar la formació del col·lectiu. Enguany, les tres plaques de reconeixement del cos de Bombers han estat lliurades a l’Autoritat Portuària de Barcelona, a Transports Metropolitans de Barcelona i al Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola.

Olèrdola Exemplars d'abellera aranyosa

Les orquídies silvestres floreixen al Museu d'Arqueologia de Catalunya a Olèrdola - MAC Olèrdola

Abellera aranyosa. Autor: X. Fernandez - MAC Olèrdola
02/04/2020

Com la resta d'equipaments ubicats a la Xarxa de Parcs Naturals, el Museu d'Arqueologia de Catalunya a Olèrdola - MAC Olèrdola està tancat ateses les mesures excepcionals de contenció de la COVID-19. Malgrat tot, cal realitzar uns serveis mínims de manteniment que han permès constatar que la vida al Parc d'Olèrdola continua malgrat aquest inici de primavera tan dur i especial per a les persones.

Parc Fluvial Besòs S'ha pogut veure un colltort croata, hivernant a la desembocadura

Observacions faunístiques del mes de març al Parc Fluvial del Besòs

Gavià fosc, vist a Sant Adrià. Autor: Xavier Larruy
02/04/2020

Tot i l'excepcionalitat del mes de març i les mesures adoptades derivades de l’estat d’alarma, les aus han iniciat, un any més, la migració prenupcial.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest