Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Xarxa de Parcs Naturals La fenomarató (29 de setembre) i una jornada sobre fenologia (30 de setembre)

RitmeNatura organitza dues activitats per conèixer el canvi climàtic

Rosella en plena floració. Autor: Pau Guzmán
13/09/2019

Els propers 29 i 30 de setembre, el projecte de ciència ciutadana RitmeNatura ha organitzat un taller i una jornada oberta a tot el públic per tal de conèixer a fons com el canvi climàtic altera el ritme de la natura i per saber com es pot ajudar els científics al seu coneixement.

Montseny Va permetre compartir objectius, sumar capacitats i esforços

Treball en xarxa entre el Life Tritó Montseny i dos projectes LIFE relatius a amfibis

Tècnics dels tres projectes LIFE. Autor: LIFE
13/09/2019

Durant el més d'agost, el coordinador tècnic del projecte Life Tritó Montseny va viatjar al Foreste Casentinesi Parco Nazionale (la Toscana, Itàlia) per tal de conèixer dos projectes LIFE, el Lifewetflyamphibia i el Life Aunwauen amphibian, que tenen per objectiu la conservació d'espècies d'amfibis així com dels seus hàbitats.

Garraf Per celebrar l'efemèride, el Parc ha organitzat diversos actes adreçat a tots els públics

El Parc del Garraf celebra '30 anys de seguiment de la migració al Garraf'

Observacions des del mirador de Canòpolis. Autor: XPN
06/09/2019

Des de l’any 1989, en el Parc del Garraf s’han dut a terme des de finals d’estiu fins a principis de tardor observacions documentades de la migració d’aus rapinyaires al seu pas pel massís del Garraf. La iniciativa va sorgir de l’associació Naturalistes en Acció i, actualment, és liderada per l’equip del Parc del Garraf.

Foix Totes les activitats són gratuïtes

Nou programa d'observació de migracions d'ocells al Parc del Foix

Imatge del programa. Autor: Xavier Bayer
24/07/2019

El Parc del Foix acull aquest estiu un nou cicle d'observacions de migracions d'ocells. El programa, en el qual també hi trobareu l'estrena d'un documental sobre els rapinyaires del Foix i un concert de jazz, està organitzat per Còbit, recerca i estudi de natura al Foix, Gaià i Anoia i EDN - Estudi, Divulgació Natura amb la col·laboració del Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa i compta amb el suport del Parc del Foix i l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès.

Guilleries-Savassona Fins al 30 de setembre, a Instagram

1r Concurs fotogràfic de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Cartell del concurs. Autor: XPN
24/07/2019

El Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona té la voluntat de posar en valor l’Espai Natural des de vessants diverses com són la flora i la fauna, el paisatge, el patrimoni cultural i les bones pràctiques de respecte i conservació de la biodiversitat. Amb aquesta finalitat, ha organitzat un concurs de fotografia per tal de fer visibles aquests valors mitjançant les xarxes socials.

Parc Fluvial Besòs Han nascut tres polls

Èxit reproductiu d'una parella de roquerols al Parc Fluvial del Besòs

Tres polls de roquerol. Autor: Xavier Larruy
24/07/2019

Tal com destacàvem en el darrer butlletí del mes de juny sobre observacions faunístiques al Parc Fluvial del Besòs, l’ornitòleg encarregat de realitzar els censos quinzenals, Xavier Larruy, havia detectat l’intent de reproducció d’una parella de roquerols (Ptyonoprogne rupestris) al pont del Molinet. Finalment, la parella ha construït un niu consistent en una cassoleta de fang ubicada sota del pont i ha aconseguit reproduir-se amb èxit.

Montseny En català, castellà i anglès

Segon butlletí del Life Tritó Montseny

Núm. 2. Autor: Life Tritó Montseny
23/07/2019

Ha aparegut el segon número del butlletí digital que, trimestralment, recull les novetats i notícies del projecte Life Tritó Montseny.

Xarxa de Parcs Naturals Els noms han estat fixats en el marc del treball dut a terme per la Comissió per a la Nomenclatura Catalana de les Cigales

Els noms catalans dels cicàdids

Infografia interactiva de les cigales. Autor: TERMCAT
22/07/2019

Aquest any, des del TERMCAT han volgut acompanyar l’arribada de les cigales amb la publicació d’una infografia interactiva que recull per primera vegada els noms comuns de les espècies i subespècies de cigales (anomenades també xitxarres o fet-fets) que es poden trobar a Catalunya i en zones properes.

Marina L'actuació principal ha estat la realització de desbrossaments manuals

Finalitzats els treballs al Parc de la Serralada de Marina

Actuacions finalitzades. Autor: XPN
22/07/2019

Han acabat en tot l’àmbit de Santa Coloma de Gramenet els treballs forestals d’eliminació de combustible acumulat desprès de l’actuació forestal contra el Tomicus destruens.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest