Noticas vinculadas a la conservación de la biodiversidad

Garraf Aquesta pràctica científica aporta molta informació i coneixements

Anellament dels polls de falcó pelegrí ('Falco peregrinus') al Parc del Garraf

Polls al niu. Autor: Cos d'Agents Rurals
10/05/2019

Ja fa més de deu anys que el naturalista i ornitòleg Gabri de Jesús Pinho va iniciar el projecte d’anellament d’aquest rapinyaire amb l'Associació Pela-roques, una entitat naturalista sense ànim de lucre. La setmana passada, amb la col·laboració de l'equip del Grup de Suport de Muntanya (GMS) del Cos d'Agents Rurals i del personal de la Xarxa de Parcs Naturals, es van anellar els polls de falcó pelegrí (Falco peregrinus) nascuts recentment al Parc del Garraf.

Collserola | Marina | Litoral | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals Del 15 d'abril al 15 de juny

Es duu a terme el seguiment de nidificants del projecte de Seguiment d'Ocells Comuns a Catalunya (SOCC)

Picot garser gros. Autor: Jordi Ribas
06/05/2019

El SOCC té com a objectiu principal conèixer les tendències temporals que es produeixen en l’abundància dels ocells comuns, factor essencial per poder determinar l’estat de conservació de moltes espècies d’ocells i dels ambients on viuen. El SOCC va néixer l’any 2002 i de seguida va rebre una bona acceptació per part dels ornitòlegs catalans. El 2017 va arribar a un total de 301 itineraris realitzats a Catalunya, 46 dels quals es troben dins del conjunt de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona i 3 d’aquests dins del Parc de la Serralada Litoral. Durant el període primaveral que va del 15 d'abril al 15 de juny es realitzarà el mateix itinerari dues vegades, i unes altres dues durant el període hivernal.

Collserola El Pla s'ha enriquit gràcies al procés participatiu i al conjunt d'informes i al·legacions rebudes

Aprovació provisional del nou Pla Especial de Protecció del Parc Natural de Collserola

Cronologia del PEPNat. Autor: CPNSC
06/05/2019

El Consell Metropolità ha aprovat provisionalment el PEPNat de Collserola (Pla Especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc Natural de la Serra de Collserola), i la modificació del PGM (Pla General Metropolità) associada.

Xarxa de Parcs Naturals Al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, Parc del Montnegre i el Corredor i Parc del Castell de Montesquiu

Treballs forestals per a l'adaptació al canvi climàtic dels boscos mixtos en finques de la Diputació de Barcelona

Parcel·la de seguiment de castanyer. Autora: S. Navarro (CTFC)
06/05/2019

Els boscos mediterranis subhumits són un ecosistema forestal de gran singularitat i d’elevada biodiversitat que estan formats per arbres de diferents espècies, alguns de fulla caduca, i que formen un bosc mixt. Es localitzen en muntanyes litorals i prelitorals amb precipitacions elevades.

Collserola Sessió sobre diferents experiències de ramaderia extensiva properes als nuclis urbans

Jornada tècnica 'Pasturem Collserola. Ramaderia periurbana i gestió forestal'

Cabres de Can Puig. Autor: CPNSC
07/05/2019

El 6 de maig, el Centre d’Educació Ambiental (CEA) Can Coll va acollir una jornada tècnica amb el títol 'Pasturem Collserola. Ramaderia periurbana i gestió forestal'. L’objectiu de la sessió era conèixer experiències de ramaderia extensiva properes als nuclis urbans, models d’acord amb l’administració pública, així com els reptes i beneficis de la pastura en àrees periurbanes.

Guilleries-Savassona Sol·licituds fins al 31 de maig

S'han aprovat les bases de les subvencions del 2019 de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Subvencions 2019. Autor: XPN
02/05/2019

S’han publicat les subvencions, corresponents a l’exercici 2019, amb l’objecte de fomentar les activitats per a les explotacions forestals, les empreses agrícoles-ramaderes, la millora dels habitatges, la restauració del patrimoni arquitectònic i les entitats culturals en l’àmbit territorial de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Garraf S'aniran difonent les imatges i enregistraments que se n'obtinguin

Neixen dos polls d'àguila cuabarrada al Parc del Garraf

Exemplar d'àguila cuabarrada. Autora: Eulàlia Gómez
29/04/2019

Arriben bones notícies dels nius d’àguila cuabarrada (Aquila fasciata) del Parc del Garraf! Els guardes del Parc han pogut confirmar que cap al dia 11 d’abril van néixer dos pollets en el niu C i la nidificació tira endavant.

Marina Podeu consultar-lo a la web Conservació de la biodiversitat a la Xarxa de Parcs Naturals

S'elabora el catàleg de vertebrats del Parc de la Serralada de Marina

Cabirol ajocat al bosc. Autor: Pere Alzina
29/04/2019

L’objectiu d’aquest catàleg és inventariar el patrimoni de la fauna vertebrada (peixos, amfibis, rèptils, ocells i mamífers) del Parc de la Serralada de Marina.

Guilleries-Savassona L'arbre mor com a conseqüència dels atacs repetits de 'Cydalima perspectalis'

S'inicien els treballs forestals per a realitzar estassades de boix mort

Tractor forestal. Autor: XPN
29/04/2019

Als municipis de Tavèrnoles, Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta i Vilanova de Sau s’estan executant treballs forestals als marges dels camins de la xarxa viària bàsica per reduir el combustible sec que representa el boix mort.

Montseny En català, castellà i anglès

El projecte Life Tritó Montseny estrena butlletí

Núm. 1. Autor: Life Tritó Montseny
26/04/2019

S'edita el primer número del butlletí digital que, trimestralment, recollirà les novetats del projecte Life Tritó Montseny.

Mostrando el intervalo 11 - 20 de 20 resultados.

interest