Noticas vinculadas a la conservación de la biodiversidad

Montseny Més endavant recorrerà els divuit municipis de la Reserva de la Biosfera del Montseny

Exposició sobre el tritó del Montseny a la Casa de Cultura de Girona

Inauguració de l'exposició. Autor: Diputació Barcelona
21/05/2018

'El meu nom és Calotriton i només visc al Montseny' és el títol de l’exposició que s'ha pogut veure entre el 16 i el 21 de maig a la Sala de Cultura de Girona sobre el tritó del Montseny (Calotriton arnoldi), l’amfibi endèmic del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny considerat el més amenaçat de l’Europa occidental.

Guilleries-Savassona Amb la col·laboració dels guardes de l'Espai Natural i del Grup d'Anellament de Calldetenes

Infants de Vilanova de Sau instal·len i fan el seguiment de capses niu

Grup d'alumnes. Autor: XPN
16/05/2018

Els alumnes de l'escola Les Roques de Vilanova de Sau i els guardes de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona instal·len i fan el seguiment de caixes niu.

Collserola El programa inclou deu propostes gratuïtes i obertes a tothom

IX jornades La vinya i el vi a Collserola 2018

Activitats realitzades a Can Coll el 2017. Autor: CPNSC
16/05/2018

És la novena edició d’unes jornades, organitzades conjuntament pels nou municipis del Parc Natural, per recordar i valorar el passat agrícola de Collserola i el seu llegat patrimonial. S’inicien el 13 de maig a Sant Feliu de Llobregat i finalitzen a finals de setembre a Sant Cugat del Vallès.

Guilleries-Savassona Comencen els actes de celebració dels vint anys del Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Xerrada col·loqui sobre la situació de la vespa asiàtica a Catalunya

Riera i López durant la xerrada. Autor: Txevi Buigas
16/05/2018

El divendres 11 de maig es va realitzar, al Centre Cívic de Tavèrnoles, una xerrada col·loqui sobre la situació de la vespa asiàtica a Catalunya: efectes que provoca i possibles eines de control.

Collserola Gràcies al treball conjunt dels diferents tècnics implicats

Alliberament d'un pollet de duc localitzat a Collserola

Pollet de duc. Autor: EBC-Biologia
16/05/2018

L’exemplar de duc (Bubo bubo) va ser alliberat a un espai natural proper a Collserola mitjançant la tècnica de l’adopció silvestre o Fostering.

Collserola En directe, mitjançant una càmera web

Seguiu la nidificació d'una família de mallerengues blaves

Càmera web. Autor: CPNSC
16/05/2018

Un any més, una parella de mallerengues blaves (Cyanistes caeruleus) s’ha instal·lat a la capsa niu del Centre d’Informació del Parc Natural de Collserola. La posta és d’onze ous i el 3 de maig ja havien nascut els primers polls.

Collserola Diferents accions de neteja al Parc

Onze accions de neteja al Parc Natural dins el Let's Clean Up Europe 2018

Residus recollits. Autor: CPNSC
16/05/2018

Aquest any el Parc Natural també serà escenari de diferents actuacions de neteja dins el Let’s Clean Up Europe, una campanya de voluntariat ambiental que promou accions de recollida de deixades als espais naturals per alertar sobre la gran quantitat de residus que s’hi llencen de manera incontrolada, coordinada per l’Agència de Residus de Catalunya. Aquest any a més també es realitzarà l'Ultra Clean Maraton on dos esportistes realitzaran una marató diària per diferents espais naturals del país amb l’objectiu de recollir el màxim de residus. L’últim tram d’aquesta acció recorrerà Collserola.

Xarxa de Parcs Naturals Una jornada de sensibilització

Té lloc la primera edició del Dia de la Prevenció d'Incendis Forestals a Vacarisses

Administracions coordinades. Autor: Diputació Barcelona
07/05/2018

El dissabte 5 de maig, Vacarisses va acollir la 1a edició del Dia de la Prevenció d’Incendis Forestals amb diverses activitats, tallers i jocs adreçades a persones de totes les edats, per sensibilitzar-les sobre la necessitat d’adoptar i realitzar mesures preventives per evitar focs al bosc. L’esdeveniment va estar organitzat per la Diputació de Barcelona i la Pau Costa Foundation, amb la col·laboració de la Federació d’Associacions de Defensa Forestal (ADF) i l’Ajuntament de Vacarisses.

Garraf Va desenvolupar-se entre febrer i abril

Finalitza el cicle de formació del Parc del Garraf

Visita a l'avenc de l'Esquerrà. Autor: Cercle Voluntaris
08/05/2018

Durant aquest 2018, un centenar de voluntaris del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals han participat en el cicle formatiu sobre el Parc del Garraf.

Mostrando el intervalo 1 - 10 de 20 resultados.

interest