Noticas vinculadas a la conservación de la biodiversidad

Foix | Garraf | Olèrdola L'adhesió de les empreses a la CETS els aporta diversos beneficis

S'aprova la implementació de la Fase II de la Carta Europea de Turisme sostenible als parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix

II Fòrum Permanent. Autor: XPN
05/12/2019

El dijous 28 de novembre es va celebrar el 3r Fòrum Permanent per a la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) a l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes. Una quarantena d’assistents, administracions, entitats i empreses, van poder escoltar els gestors dels parcs del Garraf, d'Olèrdola i del Foix que van contextualitzar en quin punt es troba el projecte, el qual ha de portar a tot el territori una estratègia de turisme sostenible.

Collserola Dels tres municipis del Parc natural periurbà Parque das Serras do Porto

Representants portuguesos visiten el Parc Natural de la Serra de Collserola

Delegació portuguesa. Autor: CPNSC
04/12/2019

Els dies 28 i 29 d’octubre, una delegació de deu persones del Parque das Serras do Porto van fer una visita tècnica al Parc Natural de la Serra de Collserola per tal de conèixer un projecte molt similar al seu, però amb més de trenta anys de consolidació i experiència. La visita es va desenvolupar en un marc d’aprenentatge i intercanvi d’experiències.

Collserola El 21 de novembre

Collserola participa en el Dia del Voluntariat d'Aigües de Barcelona

Taula rodona - debat sobre voluntariat. Autor: Agües de Barcelona
04/12/2019

Una de les activitats programades per a la celebració va ser una taula rodona - debat sobre el voluntariat en què es van mostrar dos projectes de voluntariat: per una banda, el desenvolupat per Càritas Diocesana de Barcelona i, per una altra, el Programa de promoció de la participació i foment del voluntariat del Parc Natural de la Serra de Collserola.

Montseny | Xarxa de Parcs Naturals Descarregueu-vos el fullet informatiu amb la normativa

Sancions per no portar els gossos lligats en zones de pastura al Parc Natural del Montseny

Ramat. Autor: Jordi Villaronga
03/12/2019

L’obligació de portar els gossos lligats per part dels seus propietaris en les zones de pastura amb presència de ramats al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny ha comportat les primeres sancions realitzades per la Unitat de Medi Ambient dels Mossos d’Esquadra, amb cinc persones denunciades per portar el gos deslligat després de dos controls realitzats aquest mes de novembre al Parc Natural.

Parc Fluvial Besòs La intervenció reduirà els danys que es causava sobre els ocells

Desmuntatge de les torres elèctriques a la part baixa del Parc Fluvial del Besòs

Torre desmuntada. Autor: Parc Fluvial
29/11/2019

El dijous 28 de novembre, Endesa va iniciar les tasques de desmuntatge de les línies elèctriques de mitja tensió que creuaven el Parc Fluvial del Besòs al terme municipal de Sant Adrià de Besòs.

Montseny Es va celebrar una jornada sobre aquestes qüestions a Breda el 26 de novembre

La Reserva de la Biosfera del Montseny vol promoure la bioconstrucció i la sostenibilitat de les construccions en el seu territori

Diputats, directors i alcalde a la jornada. Autor: Diba
27/11/2019

La diversitat d’empreses i professionals que treballen el sector de la bioconstrucció a l’entorn del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny han propiciat l’establiment d’una línia de treball per posar en comú les seves experiències i ser, a la vegada, promotors d’un procés que impulsi l’ús de materials de quilòmetre zero en les noves construccions.

Xarxa de Parcs Naturals Ja podeu consultar i descarregar-vos les ponències presentades

Aportacions de la Jornada Tècnica d'Espais Naturals

Josep M. Masvidal i J. Padrós. Autor: XPN
26/11/2019

El dijous 14 de novembre, es va celebrar la Jornada tècnica 'La col·laboració publicoprivada en la gestió d’espais protegits’, a l'Escola de Teixits de Canet de Mar. La sessió va aplegar una cinquantena de persones, entre responsables polítics i tècnics d'ajuntaments, consells comarcals i consorcis i personal tècnic que treballa per a la gestió i conservació d’espais naturals, la gestió del territori i el medi ambient.

Montseny Nova experiència de treball en xarxa

Els coordinadors dels projectes Life Wet Fly Amphibia i Life GoProFor (Itàlia) coneixen el Life Tritó Montseny

Responsables dels programes Life. Autor: Life Tritó Montseny
26/11/2019

El mes d’agost del 2019 es va realitzar el primer viatge a Itàlia per compartir experiències amb els projectes Life Wet Fly Amphibia i Life GoProFor (Itàlia). El segon contacte amb les persones que coordinen aquests projectes va ser durant el mes d’octubre del 2019, quan van venir a visitar el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny i conèixer les actuacions realitzades en el marc del projecte Life Tritó Montseny.

Mostrando el intervalo 1 - 10 de 20 resultados.

interest