Noticas vinculadas a la conservación de la biodiversidad

Garraf Amb zones on l'activitat està prohibida entre el 15 de gener i el 31 de maig

Regulació de l'escalada al Parc del Garraf

La Falconera. Autor: XPN
21/01/2010
L'escalada és una activitat molt arrelada a Catalunya. Tanmateix, les activitats d'escalada coincideixen sovint amb indrets on hi ha exemplars d'animals i plantes molt singulars o en perill, que cal protegir. Per això,  entre el 15 de gener i el 31 de maig  es prohibeix l’escalada en zones del Parc com la Falconera, les Penyes de Can Marcer i la Roca Negra.
Sant Llorenç-Obac Un seguiment excepcionalment llarg que aporta informació molt valuosa

60è aniversari del seguiment de la colònia del ratpenat de cova de Sant Llorenç del Munt per investigadors de l'IRBio-UB

Ratpenats de cova. Autor: Jordi Serra-Cobo
21/01/2020

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac allotja la major colònia de ratpenats coneguda a Catalunya. Durant l’hivern s’hi refugien entorn de 17.000 ratpenats de cova (Miniopterus schreibersii) que a finals d’hivern i principis de primavera es distribueixen per bona part de la geografia catalana formant primer colònies de primavera i, després, de cria.

Sant Llorenç-Obac A Mura, dins el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

S'arranja l'itinerari senyalitzat 'SL-C 66 Les mil fonts de la riera de Nespres'

Graons arranjats. Autor: XPN
21/01/2020

Durant el mes de gener, s’han substituït els graons de fusta que amb el pas del temps (es van instal·lar l'any 2013) s’havien deteriorat per uns de nous amb travesses de fusta de pi tractades, un material que s’integra molt millor en l’entorn. També es van afegir un parell de graons perquè el desnivell no fos tan elevat. L'arranjament s'ha completat amb la neteja de la vegetació que es pot trobar al llarg de tot l’itinerari.

Guilleries-Savassona Als camins de les Punxes i del castell de Savassona

S'executen els treballs forestals de prevenció d'incendis a Tavèrnoles

Camí arranjat. Autor: XPN
16/01/2020

Al municipi de Tavèrnoles s’han executat treballs forestals de prevenció d’incendis als marges de dos camins de la xarxa viària bàsica per tal de reduir el combustible present i millorar la seguretat i el manteniment dels camins.

Collserola En l'àmbit del Parc només han resultat afectades 2,8 ha

Balanç positiu de la campanya de prevenció d'incendis

Incendi a Collserola. Autor: CPNSC
13/01/2020

Tot i uns primers mesos amb una meteorologia molt adversa, l’any 2019 es tanca amb un balanç molt positiu de la campanya de prevenció d’incendis.

Parc Fluvial Besòs L'impacte del vessament en els ocells no ha estat alarmant

Seguiment ornitològic durant el desembre del 2019 al Parc Fluvial

Parc Fluvial del Besòs. Autor: Parc Fluvial
13/01/2020

Durant el mes de desembre del 2019, el nombre d’espècies que es desplacen des de les seves zones de nidificació fins a les zones d’hivernada ja és molt baix. Les temperatures suaus no han potenciat l’arribada d’exemplars nous i, únicament, podem destacar 3 xarxets comuns (Anas crecca) a la desembocadura.

Xarxa de Parcs Naturals Els recursos estan destinats a ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i consorcis locals

L'anàlisi d'espais lliures, la millora del patrimoni natural i la reducció dels danys causats per la fauna, presents en el Catàleg de serveis 2020

Catàleg de serveis 2020. Autor: Diputació Barcelona
13/01/2020

La Diputació de Barcelona ha aprovat en Junta de Govern el nou Catàleg de serveis pel 2020, en vigor des del 10 de gener. El Catàleg conté tots els recursos econòmics, materials i tècnics que la Diputació posa a disposició dels governs locals de la província garantint, així, que poden prestar serveis i activitats a la ciutadania en les condicions adequades i de forma equilibrada a tot el territori.

Montnegre-Corredor És primordial reduir la velocitat i circular amb prudència

Augmenta la mortalitat dels amfibis durant les nits de pluja

Salamandra atropellada. Autor: D. Fernández / GRENP
09/01/2020

El GRENP (Grup de Recerca de l'Escola de la Natura de Parets del Vallès) i la Xarxa de Parcs Naturals han produït un vídeo que alerta sobre l'augment de la mortalitat dels amfibis les nits que ha plogut. Les imatges han estat preses al Parc del Montnegre i el Corredor durant un mostreig d'amfibis.

Foix Promou la sensibilització ambiental entre la població

Els ocells, fil conductor de la nova edició del calendari del Parc del Foix

Detall del calendari. Autor: XPN
09/01/2020

Els ocells són els protagonistes del calendari del 2020 que ha editat el Consorci del Parc del Foix. Enguany, les fotografies són de Vicenç Lara Bujaldón, veí de Clariana. El calendari, una acció de sensibilització ambiental, és gratuït i se n'ha fet un tiratge de 6.200 exemplars.

Mostrando el intervalo 1 - 10 de 20 resultados.

interest