Realització de la jornada festiva
Indret on es realitza la jornada festiva
La festa es realitza a les esplanades del castell de Montesquiu i al gorg del Pla de l'Hort.
Es creu que l'origen del castell de Montesquiu és l'enclavament d'una torrassa de guàrdia edificada al segle IX i que a mitjans del segle XIV, passa a ser una residència fortificada. Al segle XVII s'amplia i s'ennobleix. Al principi del segle XX se li dóna l'aparença de castell que té en l'actualitat i es completa amb els jardins.
Actualment, i després d'una intervenció que ha conservat els testimonis arquitectònics més significatius dels diversos períodes, el castell ha recuperat el seu lligam amb el territori i s'ha integrat en el conjunt del parc.
El pis superior del castell de Montesquiu s'ha condicionat i equipat com a Centre de Recursos per acollir convencions, conferències, cursos o reunions de treball, tant per part d'empreses com entitats o organismes, ja siguin públics o privats.
![]()
Què ens ofereix el castell de Montesquiu?
El castell de Montesquiu ofereix un seguit de serveis que faciliten l'estada de les escoles durant la festa:
- Zones per dinar i esmorzar.
- Serveis higiènics.
- Espai per deixar les motxilles.
A més, el programa Viu el parc a l'escola ofereix el servei de préstec de material adaptat: Joëlette, bicicletes handbikes, terceres rodes per adaptar a la cadira de l'usuari i tàndem.
![]()
Què farem durant la festa?
El castell de Montesquiu és l’element més emblemàtic del parc i té una situació idònia per dur a terme la festa. El programa Viu el parc a l'escola ha seleccionat quatre aspectes característics per treballar amb els alumnes de 5è de primària:
- Les aus del parc
- La història del castell
- Les plantes aromàtiques i el seu ús
- L'ecosistema de la riera
A continuació, es mostra un recull que permet vincular cada un dels temes escollits amb el tipus de dinàmica proposada, l'espai on es realitzen i la seva durada:
TEMA |
DINÀMICA |
LLOC |
DURADA |
Les aus del parc |
Anellament d'aus |
Jardins del castell |
30 minuts |
La història del castell |
Resolució d'un enigma |
Jardins del castell |
30 minuts |
Les plantes aromàtiques |
Joc de pistes |
Codina |
30 minuts |
L'ecosistema de la riera |
Xarxes tròfiques |
Gorg del pla de l'Hort |
30 minuts |